Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Gjorde ett sällsynt besök på Rödskäggs forum:
”Jag tror att de flesta som köper årskort på ståplats skulle göra det även om det skulle kosta en femhundring mer. Bara det skulle inbringa ca en halv mille extra till klubbkassan.
Sedan undrar jag hur aktiva klubben är när det gäller att sälja in sponsring. Jag driver ett bolag sedan många år tillbaks med adress i Örebro, men har aldrig blivit inbjuden av någon säljare från ÖHK till någon träff för potentiella sponsorer. Ska man behöva ta kontakt själv och be om att få sponsra kan man undra.”
Själv tog jag kontakt med Fahlander just om detta bekymmer redan när vi låg i AS, han gick med rätta i taket och då började det hända saker.
Klubben hade ju sponsorer i kö, problemet är att ÖHK inte har några platser att erbjuda. Nu kommer denna PG in i bilden igen, jag vet att han inte ville ha en större Arena, han ville att det skulle vara utsålt varje match. Visst, det skulle man på ett avlägset sätt kunna hålla med om, men inte när han samtidigt ser till att vi har de lägsta biljettpriserna i SHL, i vad är då vinsten med det, helt ofattbart.
Tyvärr är det nu för sent för den nya ledningen att redan nu höja priserna med ca 10%. Allt hopp ställs nu till sponsorer vilka ännu så länge velar, även ”mitt”.
Sedan ska vi absolut tacka Fahlander för att vi ligger i SHL. Han gjorde en drömaffär i en bransch han kunde. Det skulle han nöjt sig med och istället ägnat sig åt ÖHK. Istället startar mannen bolag utan kunskap alls i t.ex min bransch bygg, på riktigt undrar vi där om han har alla hästar hemma. Skulle kunna skriva en bok om det. Kortfattat, hur någon kan misslyckas i dagens byggbransch är en bedrift. När han dessutom stöttat PG in i graven visar bara vilken dålig affärsman han faktiskt är. Med det vill jag säga att vi inte kan räkna med pengar från honom, dessutom har han pumpat in pengar i Djurgården Fotboll för att få vara med de stora pojkarna. Gissningsvis har han bränt minst 75% av de pengar hans livs affär gav.
Som jag redan skrivit, det gäller att klubben sköter detta smart, för ingen vill kasta bort pengar i onödan. Med det menar jag en öppenhet med vad som gått snett och en låt säga 6-årsplan hur klubben skall nå en SM-final.
Ps. Om jag vore PG skulle jag inte våga mig ut på stan en fre-lördagskväll, snarare fundera på en utlandsflytt om nu Polisen tillåter det.
Fram till att MF blev av med sin loge hade han inte gett klubben en enda krona, han lånade ut pengar som klubben betalade av genom reklam och loge.
Det fanns företag som ville ha hans reklamplatser och loge men de fick nobben.
Med andra ord så har han kostat klubben pengar.