Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Karl
Deltagare

Jag gillar inte alls förslaget om Staffan Dahlgren som ny ordförande, där vet jag att även andra större sponsorer har samma åsikt. Att han dessutom suttit i ÖSK:s styrelse är ju ingen merit, tvärtom.

Förövrigt anser jag att hela styrelsen borde ställa sina platser till förfogande. Känner flera duktiga företagsledare som idag är sponsorer och kan hockey skapligt som skulle göra ett bättre jobb.

Men är de villiga att lägga tiden och energin som det kräver för att sitta med i styrelsen eller rent av vara ordförande? Det tar ju lite tid och framförallt energi att engagera sig i en så pass stor förening. Seriös fråga verkligen.
Valberedningen verkar ju ha förtroende för de som sitter, men det är ju fritt fram att föreslå andra namn på mötet.

Största problemet är hur många sponsorer ser på Staffan Dahlgren som ny ordförande. Han är ju inte direkt känd för att vara ödmjuk. Tycker inte han har i styrelsen att göra alls.

Övriga förutom ordföranden har väl bestått av ja-sägare. Tycker det är märkligt att de inte ställer sina platser till förfogande bara.

Men på din fråga vet jag två personer som absolut skulle ställa upp som ordförande eftersom de brinner för ÖHK. Dock skulle ingen av dem sätta sig i samma styrelse som Staffan Dahlgren.