Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Det har pratats lite om Mustonen på Twitter. Det jag vet är att det fanns ett optionsår som den nya sportgruppen inte ville utnyttja, speciellt inte efter att det visat sig att det fattades en massa pengar.

Optionsåret var ganska dyrt för en spelare som Mustonen. Om han hade varit en spelare som konsekvent presterat på en hög nivå hade man kanske kunnat överväga det, men efter att han tagit ett steg tillbaka andra året så var det inte rimligt att förlänga.

Enda sättet de hade kunnat utnyttja optionsåret som jag förstår det är om en sponsor gått in och tagit en stor del av lönen, men då hade de fortfarande fått en spelare som de inte kände sig säkra på om han skulle prestera eller inte. Att begära det av en sponsor känns kanske sådär som bäst.

Jag tror inte att de kände att de kunde ge honom den istid han hade behövt för att verkligen kunna ta nästa steg heller.

Visst finns det massor med potential i Mustonen, men hur man än vrider och vänder på det skulle han vara lite av en chansning och en dyr sådan. Han hade tjänat mer än de flesta i laget om jag fattat rätt. Det var så PG lade upp kontraktet.