Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Jag tycker märkligt nog att försvarsspelet var rätt kasst men att backarna var bra? Passningarna var mycket mer distinkta än tidigare år och spelet var lite rakare. Får backarna spela ihop sig med tänkta backpar så ska det nog bli en hygglig uppgradering från förra säsongen. Arnesson hade en fin uppåkning direkt i matchen och Vitasek var framme och högg på ett friläge. Hellström (!) följde med upp i anfallet och Pilö tog för sig. Ekbom, Backström tyvärr ganska bleka.. Jonte tror jag kommer växa in i det, en superklar förstärkning om man jämför mot Bobbo tex.

Forwardsmässigt så tycker jag de som imponerade mest var ungdomarna och Manninen. Ingen av ungdomarna gjorde egentligen en dålig match och framför allt Ahl och Franzén tyckte jag tog för sig. Manninen har kapacitet, det syns.

Spinkarna tyckte jag var okej. Svårt att säga vilka förväntningar man ska ha på dom?

JA, Viksten, Libor och Sallinen ska ju i varje fall in. Vilka skulle man peta i nuläget? Dom två givna är väl Jellvert och Wiklander. Sen tycker jag det är svårare faktiskt. Ska man verkligen fortsätta med Spinkarna?

Jag anser som jag skrivit tidigare att det är svårt att göra en reflektion efter EN träningsmatch. Det är ju självklart kul om folk presterar men tror inte man kan säga så mycket.
De har tränat mer än de någonsin gjort. Klart det tar ut sin rätt. Att ändå åka ut och leverera hyfsat bör ses som ett gott betyg. Träningen kommer löna sig med tiden.
Spinkarna gör poäng i sin första match och den kedjan anser jag som rätt tongivande. Får de ihop det kommer det bli bra. Kul med aggressiviteten.