Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Så är CHL igång. Lite oväntade resultat vad det gäller de svenska lagen.
Kanske mest oväntat att HV åkte på rejält med däng mot ett DEL-lag.Jag är lite kluven till CHL.
Visst, ur ett supporterperspektiv så skulle det vara kul om ÖHK var med. Men frågan är om uppladdningen inför säsongen är positiv eller negativ för laget när det gäller förberedelser inför seriestarten i SHL. På plus-sidan ligger ekonomi och när det gäller att få matchtempo i kroppen, men samtidigt så blir det mer resor och mer sönderhackad försäsong. Dessutom mindre tid för att läka skador mm under säsong.Någon som vet vad CHL genererar när det gäller intäkter för klubbarna, bortsett från biljettförsäljning?
Ja onekligen lite oväntade resultat. Alla SHL-lag hade svårt för sina respektive motståndare. Jag tycker att försäsongen är intressant ur ett ÖHK-perspektiv då det känns som att vi presterat och andra inte. Hoppfullt inför säsongen är det i varje fall och det ska bli spännande att se de sista fyra träningsmatcherna här när det blir matchning mot riktigt SHL-motstånd.
Play-in tycker faktiskt jag känns som ett vettigt mål? Jag kommer nog bli besviken om det blir 11:e eller 12:e plats, men på förhand är inte det en orimlig placering ändå.
Vad det gäller CHL så är det ju i princip ett omöjligt koncept. Det skulle ju vara riktigt häftigt om det verkligen var ”Champion Hockey League” och NHL eller i varje fall KHL skulle ställa upp. Men det känns som att det kommer att vara svårt för dom att få in det konceptet, men ger dom upp så är det ju å andra sidan ännu längre bort. Jag tycker nog att man ska fortsätta att köra på så kommer nog konceptet att sätta sig mer och mer. Skulle ÖHK vara med så skulle jag definitivt följa det och jag tror att vi skulle ha en hygglig siffra på hemmaplan, eller vad tror ni?