Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag gillar inte alls värvningarna av Spinks. Förstår inte varför man öht ska in bland två totalt okända kanadensare och rota, när man redan värvat ett helt gäng unga spelare till tredje och fjärdekedjan.
Dvs: vi har en tydlig top 6: [Jocke, Wandell, Libor, Manninen, Viksten, Weinstock.] + Sallinen som absolut kan vara en tredje-länk i en producerande kedja.
Ska Spinks in här någonstans? Ska Spinks ha PP-tid före någon av dessa?
Varför ska man värva två små, offensivt inriktade spelare och sätta dessa i en tredjekedja? Jag fattar det inte. Skulle de göra 15p var i en sådan roll är det klart godkänt. Men, detta betyder givetvis att de tar upp två platser från andra spelare. Säg att vi istället spelar Mastomäki och Franzén i den rollen, där båda gör 10p var. I ett sådant fall har vi köpt in 10p över en säsong, är detta då två ”smarta värvningar”? Då får man dessutom ta med det faktum att de senare är yngre, svenskar, ev. framtida stomme osv.
Sen har vi även en sån som Glenn i truppen. Fortsätter hans utvecklingskurva att stiga så har han goda chanser att nå en JVM-plats. Men detta blir såklart svårare att uppnå om vi värvar en 24-årig kanadensare som, direkt eller indirekt, tar hans istid. Blir fan förbannad om resultatet blir en petad Glenn och en Spink som gör 15p.
Jag ser inte varför Glenn’s plats skulle ryka till förmån av dessa då han varit given i samtliga matcher.
Att ha en bred trupp bäddar för en ganska rejäl konkurrenssituation där alla måste jobba för sin plats. Förra året var laget så förbannat lojt just av den anledningen att många kände sig säkra på sin plats. Det kommer bli utlåningar till farmarlag, så är det bara. Jag ser dock hellre att vi har en bred trupp med konkurrens än att det ska finnas plats för exakt alla. Man måste göra sig förtjänt av sin plats.