Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Nej, men oavsett vem eller vilka som lånas ut så blir det unga spelare man nyligen värvat på korta kontrakt (1 eller 2 år). Vilket är det jag tycker är extremt konstigt. Framförallt i nuläget med klubbens ansträngda ekonomi.

Angående Spinks igen så tror jag du missuppfattat mig. Jag totalsågar inte Spinks som spelare, utan som värvningar. Förvisso är jag inte lika imponerad av det de visat upp på isen som andra verkar vara, men det är fortfarande väldigt tidigt att säga något där.

Att få något större uträttat rent offensivt i en tredjekedja med 11-12-13 minuters istid och minimal pp-tid är väldigt svårt. Sätt Libor i den rollen så tror jag han gör max 15-20p. Sätt Libor i en förstakedja samt i PP1 och han är en potentiell top10-poängligagörare. Förstår du vart jag vill komma?

Åsikter får man ha i ett forum 🙂 det är hellugnt och inte någon som behöver sägas tycker jag.

Jag är nog inne exakt på din linje. Jag tycker att Spinkarna är spännande spelare men jag fattar faktiskt inte riktigt hur man har tänkt overall med alla värvningar. Har man informerat spelare som Ahl, Abols och Mastomäki innan dom skrev på att det finns en risk att dom blir utlånade och dom är hel okej med det? Hur tolkar unga spelare som Franzén, Gustafsson och Jellvert att ÖHK börjar plocka in nya unga spelare? Såg man att dom unga nyförvärven inte riktigt höll måttet och därför chansade med Spinkarna?

Många frågor är det. Och varför förlängde man med Wiklander om man sen ska göra det helt omöjligt för honom att slå sig in i laget? Ska uttagningarna ske på kapacitet m.m. så kommer han väl inte vara nära att ta en plats? Jag tycker ju att forwardssidan bör se ut ungefär som nedan och då finns det ju bara två platser kvar.. jag får verkligen inte ihop det utan att några petningar känns orimliga.

Weinstock-Wandell-Hudacek
Sallinen-Andersson-Manninen
Spink-Spink-Viksten
XXXXX-XXXXX-Olsson

Lek med tanken att två spelare åker på långtidsskador likt Jocke och Viksten, samt att en är skadad under en kortare period. Nu är inte det något man ska förutsätta eller tro, men lek med tanken bara.