Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Ja situationen är väl något speciell i och med att Jocke och Viksten har varit skadade. Man kanske helt enkelt vill ”bunkra upp” med backuper ifall det skulle fortsatt strula för dom. Men övriga lag har väl inte direkt tänkt som ÖHK och köttat in nyförvärv utan där plockar man upp juniorer eller värvar efter det krisar. Vi har juniorer som Bjerselius och Johansson som skulle kunna få hoppa in samtidigt som man höjer istiden på några andra spelare, det är ju inte direkt unikt.
Samtidigt så tycker jag ju att det är spännande med Spinkarna och jag tror att dom kan ha en viss potential att bli okej SHL-spelare. Och jag är väl egentligen nöjd över att ha en sån bred forwardsbesättning som vi har. Men jag tycker ändå det är många grejer med den taktiken som är lite märkligt, speciellt eftersom backsidan på förhand sett rätt tunn ut.
Så som du skriver är så jag tänker. jag förutsätter att någon idé ligger bakom. Sen kan jag ju självklart tycka att man borde gått all in på backar om något och sedan lagt resurser på några enstaka spetsforwards men pengarna finns ju inte. Så som sagt, tiden får visa hur de egentligen tänkt sig. Sundblad verkar ju inte klaga iallafall.