Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Jag håller med.. vääääldigt mycket puckstirr och Färjestad behöver inte direkt anstränga sig för att komma till guldlägen.

Vi har haft två defensivt riktigt skakiga insatser i rad här nu, men totalt sätt så känns det ändå bättre än inför förra säsongen. Men NJ får gärna skaka fram en back till även om vi snart får se Todd (som inte direkt har försvaret som sin grej).

Generellt så tror jag att backarna har det lite lättare när Wandell är Jocke är inne och centrar och kanske som svårast när Spinkarna är inne.

I mina ögon är Backström, Hellström och Ekbom inte tillräckligt bra egentligen. Den sista skulle funka i ett lägre backpar men dom första två är helt enkelt för dåliga. För mig kommer förlängningen av Hellström alltid vara obegriplig då han inte har den nivån på puckhantering som man kan kräva av en SHL-back. Jag funderar också på om det är en optimal utvecklingsmiljö för Aronsson att få spela med så pass skakiga backar? Måste vara bättre att känna att man har stöd av en trygg kollega?