Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Hade försvarsspelet fungerat, vilket jag vill hävda att det inte gjorde alls i lördags. Möjligtvis att det steppade upp något i andra och tredje men det var långt ifrån bra, då hade vi vunnit matchen är jag helt säker på.
Man ser att det finns en större vilja att skjuta och skapa grislägen än vad det gjort tidigare. Får vi saker och ting att fungera kommer vi bli farliga.
Vi hade också vunnit om Libor tagit pucken 5-10cm längre ut så att den hade passerat blålinjen. Eller om vi hade haft ett bättre BP-spel. Det är helt enkelt små marginaler som gör att vi torskar. Synd bara att inte Libor kunde nypa dit den i 3 mot 3 spelet där.. det hade varit en sån jävla skön känsla att vinna första matchen borta.
Spel 5 mot 5 var vi mycket bättre än dom! Men skärpan fanns inte i början av matchen helt enkelt. Första perioden vad riktigt bra om man bara analyserar spelet 5 mot 5.
Men jag köper också att det stundtals kändes ostabilt i försvaret. Men statistikmässigt så var det bra i 5 mot 5. Sen så lär det inte direkt bli sämre av att Bartley och Todd kommer in.