Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Lyssnade precis på senaste avsnittet om ÖHK i SHL-Podden (den som NordicBet promotar). Det var det mest oseriösa jag hört på länge! Tre snubbar som försöker uttala spelarnas namn på diverse spektakulära sätt istället för att ta chansen att kommentera deras prestationer. Vilket ifs inte är så lätt om ”experterna” i Podden inte sett försäsongsmatcherna. Nej – gör om, gör rätt!

Det där känns som det övergripande problemet som ”expertisen” har. Den jag reagerade mest på, och jag förstår faktiskt inte varför jag gör det, men det är de som faktiskt tippar oss i botten där det märks att de egentligen bara tycker att vi inte har något i SHL att göra. Exempelvis så intervjuade David Hellsing, Lena Sundqvist på upptaktsträffen och frågade egentligen varför hon tippade Örebro så långt ner. ”Jo men det har varit turbulent och de spelade inte särskilt bra förra året”. Vad fan grundar sig det på egentligen?
”HV71 vann SM-guld förra året, klart dom gör det i år igen”. Det är ungefär samma retorik.

Den huvudsakliga anledningen till att vi blir så pass nederlagstippade som vi ändå blir, är för att ingen bryr sig om att kolla upp oss. Ingen bryr sig om att se vad det finns för kvalité i laget.
Det finns inget attraktionsvärde från övriga Sverige, mer än i regionen där vi har vår största andel supportrar. Det finns inga experter som har ett särskilt gott öga för Örebro Hockey, så därför gör de det enkelt för sig och går på fjolåret, utan direkt anledning.

Jag tycker det är rent dåligt att man ska få kalla sig expert om man inte kan se i helheten. De enda jag egentligen tycker levererar något som på riktigt kan kallas expertis, är Niklas Wikegård och till viss mån Sanny Lindström, även om jag tycker Sanny har fallit i TV-fällan lite väl mycket på senare tid.