Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Nu har jag dragit några pilsner och wiskey och just hemkommen från middag direkt efter matchen så ni får ta vad jag skriver med en nypa salt.

Men jag lämnade arenan förbannad. Vad är det här för jävla Örebrosjuka att inte kunna knyta åt säckar? Och jag blev mer förbannad av att se alla jävla Brynäs-fans svansa ut som om de hade förtjänat segern och spelat skitbra.

Örebro äger den här matchen fullständigt i 2 perioder. Kanske tom 10 in på sista. Sedan kommer ångesten och laget börjar falla. Alla anfallsförsök är puck ut i mittzon eller icing. Vilket gör att Brynäs får komma våg efter våg. Sedan kommer kvittering och ledning till Brynäs som ett brev på posten. Dom har ju för fan inte ett skit före det. Några löv som kastas in och som med lite tur hade gett dem ett mål då puckar studsar som ett flipperspel på olika ben. That’s all.

Modos och Skellefteås f.d tränare Anders Forsberg sa en gång i en intervju:
”Det är inte tillräckligt att vara bra i 10 eller 20 minuter i en hockeymatch. Du måste vara bra i 40-50 minuter minst för att i långa loppet vinna matcherna.”

Men det tyck vara tillräckligt i att vara dålig i 10 minuter för att förlora en match om laget heter Örebro

Jag lämnar arenan förbannad en sådan här kväll. Så jävla frustrerad. Ska man stänga en match så stänger man den i mittzon. Inte i försvarszon.

Tack för ordet

Ja förbannad är rätta ordet.. Men laget spelar ju egentligen bra så det känns liksom orättvist? Vi har torskat tre matcher där vi lika gärna kunnat vinna. Det är som att det alltid måste studsa åt fel håll.. Ingen medvind alls. Nu borde man verkligen ha stängt den här matchen med alla guldläge man har i första och andra. Ribbskott för Spink, öppet mål för Wandell och friläge för Sallinen… Det måste vara så mentalt jobbigt i laget :/ två raka mot Linköping skulle sitta fint, hoppas Jolie tar något mirakulöst framsteg och att Manninen är okej!