Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Jag tänker mig också att det måste vara skönt för forwards att ha backar på blålinjen som man vet att man kan slå en passning till och vara säker på att dom fångar upp den och gör något vettigt med den. Bartley och Todd kommer att komma in i det mer och mer. Man ser ju att Todd är säker med puckhanteringen så när som på en indianare. Bartley är ju stor som ett hus och har relativt precisa passningar, dock så måste hans tempo upp. Men han har ju varit på liten rink hur länge som helst så borde ta ett tag att anpassa sig. Som tur är så är ju Arnesson, Andersson och Ekbom riktigt stabila i match efter match. Gillar verkligen vår backsida och Arnesson och Andersson kommer att blomma ut ordentligt i år tror jag.

Sen måste jag säga att det var grymt kul att se Kalle Olsson igen. Han har ett helt annat klipp i skridskoåkningen än vad någon annan i vår fjärdelina har haft hittills. Jag hoppas verkligen att han tar en ordinarie plats. Tycker även att Ahl gör det bra när han kommer in. Lite problem med tempot men stark och bra på puck! Abols känns klok som center i mitten med rimligt mycket istid. Bra med puck.

Det känns som att det finns så många i detta lag som har potential att utvecklas! Hur bra kommer Mastomäki, Abols, Spinkarna, Andersson, Arnesson och Franzén vara när vi summerar?