Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Fem poäng på två matcher mot Linköping känns rätt bra måste jag säga. Tyvärr kändes det inte som att Örebro kom upp i nivå idag, men försvaret höll ihop hyfsat och Brage gjorde det riktigt bra.
Nästa match kommer nog bli ännu svårare mot Malmö.
Linköping snäppar upp i kombo med att Örebros skridskoåkning inte alls kommer upp i nivå som igår. Rent av passivt i vissa moment. Inte heller samma PP-klass som igår (tom att åka att byta gick segt för vissa).
Satt i tredje vid ledning 1-0 och fick flashbacks till Brynäsmatchen i samma period.
Gillar ändå det jag ser i mångt och mycket totalt sett. En otrolig skillnad i försvarszon t ex där man faktiskt pressar ut och avslutar med kroppskontakt och trycker fast motståndaren. Något jag skrev många ggr om avsaknaden av tidigare år då man bara åkte efter och petade med klubban.
Örebro måste ändå jobba hårt och som Linköpings tränare sa igår att Örebro är beredd att betala ett högt pris för sina poäng. I ett långt perspektiv är dock skills avgörande, alltså att det finns det i laget. Och det i en kombination med detta hårda arbete är oslagbart. Annars är det risk att luften till slut går ur, särskilt om man åker på en serie förluster. Jag är inte 100 på att Örebro har de skillsen ännu fullt ut. På backsidan möjligen. Men jag hävdar ännu att en riktig klasscenter till saknas på banan
Men hittills har laget presterat betydligt bättre än jag trodde de skulle göra i somras