Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Är lite kluven till Tornberg-grejen. Såg Wikegårds videoblogg och instämmer i allt. Jag är tveksam till att han är särskilt bitter. Han fick nog ett avgångsvederlag som var helt OK, han erkänner ju dessutom i sändning att han inte räckte till som tränare. Vilket Kenta också mer eller mindre erkänt.
Man märker ju dessutom ju mer han berättar hur löjligt allting var innan förändringen. PG har ju varit ett rövhål (ursäkta ordvalet) av guds nåde. Han brydde sig ju inte om vad spelarna gjorde så länge det kom folk till arenan. Det var ju därför han värvade stolpskott som var bra på pappret och hade stora meriter, för att han trodde att det skulle dra folk. Ingen scouting, ingenting.
”Hudacek ska stå, han har Hudashow och drar folk till arenan” trots att han inte ville träna. Alltså hur jäkla sjukt är inte det?
Jag som inte har hört allt det där först tyckte givetvis att det var intressant att höra. Men samtidigt så fick man ju en liten klump i magen när han gick så pass hårt åt Hudacek som han gjorde. Givetvis är allt sant, men snacka om oproffsigt att hänga ut spelare sådär. Sen eftersom Tornberg är som han är så brer han ju på något enormt när han väl börjar prata och när han betonar ”L-A-T” som han gör så känns det ju mer som ett hån liksom..
Fast samtidigt så kan man ju se igenom det lite. Jag menar han säger ju att Hudacek hade varit en spelare för NHL eller liknande om han varit mer aktiv på träningarna.
Sen så förklarar han ju allting på det på ett fruktansvärt undermåligt sätt, typ som att Hudacek åker runt med sin flaska med Té som en Bebis.
Men jag kan ändock tycka att det var riktigt skönt att få allt man trott bekräftat till hundra procent.
Jag tror inte Tornberg brer på alls, utan han sa som det var.
Allt handlade om att tjäna pengar på eventet snarare än sporten ishockey.
Att ens säga att man ska spela en målvakt som inte vill träna är ju parodi.
Han lyckades ju iallafall med att måla upp PG som en större pajas än vad man trodde innan iaf.