Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det har surrats lite om att Örebro inte skulle klara av att spela som de gör i längden. Men min spontana tanke är väl att det är just det de tränar för? Det är väl såhär vi ska spela, eller?
Ingen av våra spelare matchas onödigt mycket. Ingen av backarna ligger topp tio i istid och Sallinen är vår forward med mest istid på plats 39. Då vår spelstil är mest jobbig för forwards så känns det bra att dom rullar så pass mycket som dom gör. Det borde inte slita i närheten lika mycket då. Sen har vi ju bred trupp så att man kan kosta på sig att ställa över någon om den blir sliten. Men man lär kunna bli mentalt slitna då man vet att match efter match kommer vara tokbobbig! Men samtidigt om man vinner så hjälper det ju rätt mkt 😉
Vad det gäller corsiststistik osv så ligger Örebro en bit under 50%. Men man måste ju jämföra med andra lag för att se hur relevant den siffran är vilket är svårt. Jag tänker i varje fall att lag som Brynäs, Mora, Rögle och Karlskrona definitivt har lägre corsi än oss. Frölunda och Linköping känns väl ändå rimligt att anta att dom går förbi oss i slutändan. Men övriga lag bakom oss tror jag att vi har goda chanser att hålla bakom oss resten av säsongen. Och vi hade ju med lite flyt kunnat ha 3-6 poäng mer redan om Brynäs-matchen och första Luleå-matchen hade gått vägen. Sen har vi en ung trupp också, så utvecklingspotential finns!
Fan vad jag älskar denna upplaga av ÖHK.. dom sliter som djur varje match och ger sig verkligen chansen till poäng i varenda en av dom!