Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Till att börja nu så vet ni att jag har en viss roll i Byggtema, mig veterligen så är vi störst i Närke med HK här utan att för den sakens skull inte syftat efter det. Vi har just nu enorma vinster för den byggboom som råder vilken vi ska vara rädda om, för en dag vänder det.
Nu till Fhalander som jag mer eller mindre av olika skäl sprungit på, att han hamnade i byggbranchen är tragiskt. Han gjorde en enorm vinst via en kompis och duktiga jurister som ägare till 50% av Assistansia (namn?). Med hjälp av en stor del av dessa pengar och ett vill jag säga stort hockeykunnande låg han och vill jag påstå bara han att vi idag spelar i SHL.
Tyvärr ville han sig icke nöja sig med detta, han gav sig in på en bransch som är extremt svår och denna gång med fel rådgivare. Till det ville han bli stor eller störst i Djurgården vilket även det tog av hans förmögenhet.
Fahlander hade om han varit smart suttit kvar som i någon roll hos ÖHK, där var hans största misstag att lämna över till rövslickaren PG
Vad vill jag då säga, jo vi skall för alltid vara tacksamma för att Fhalander tog oss till SHL. Efter det är allt omkring honom och de han umgås med inklusive PG enbart tragiskt.
Ps. Minns när han ringde mig om hans första planer för fd.Vintersadion, jag kunde bara skratta.