Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Facitet i Ängelholm är ju rätt dystert om man säger så..
Lite märkligt är att Örebro efter matchen på tisdag mot Rögle har lirat tre matcher mer borta än hemma. Och tittar man på hemmafacit så ligger örebro 6:a i antal segrar. Det är verkligen bortafacitet som har slagit i år. Där är vi endast 10:a.
Efter Rögle-matchen är det fyra hemmamatcher på dom nästa fem. Jääääävligt viktigt att hitta rätt form till dessa. Undrar om spelarna får så jäkla mycket extrakraft av publiken att dom orkar härda ut den jobbiga spelidén hela matchen? Och när detta inte finns på bortaplan så sjunker nivån på arbetsinsatsen lite för mkt?
Jag har kollat på matchen i efterhand och det enda jag tycker att man är dålig på egentligen i gårdagens match är att göra mål. Tycker Örebro skapar tillräckligt för att kunna vända på matchen och man bjuds in flera gånger. Arbetsinsatsen är det inga fel på men de har svårt att göra mål.
Man ska inte ta ifrån Gustafsson insatsen i Frölundamålet heller.
Tror det var rätt avgörande att Viksten och JA var borta. Hade man haft med dem så tror jag att spelet framför mål varit betydligt bättre, plus att Mastomäki utgick. Så överlag var inte arbetsinsatsen särskilt dålig och matchen i sig gjorde de ganska bra, men effektiviteten uteblev helt.
Exakt. Har fixat corsi-statistiken nu också och den är på 57% igen.. Och ändå lyckas man inte göra mål… :/