Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Igår kändes frånvaron av vår bästa back påtaglig, speciellt då några av de backar som spelade underpresterade och det grövsta. Jag tror jag aldrig sett Ekbom spelat så dåligt, undrar om han är skadad? Hellströms passningar ska vi inte tala om, jag tror inte ett enda pass satt på bladet igår…det spelar ingen roll om man tacklar som Hulken, om man inte kan slå passningar. Något att nöta på träningar för hans del.
På tal om backar så ser det ut som att vi iaf slipper Noah Welch i vår nästa match mot Växjö. Hoppas att gårdagens nederlag ger extra energi och revanschlust i den matchen.
Håller med.. Ekbom har tyvärr varit riktigt dålig hittills. Igår får man väl förlåta honom lite i och med att han fick vara pappa åt Aronsson (som jag tyckte gjorde det rätt bra under omständigheterna). Men faktum är att Ekbom tyvärr inte är bättre än en back för ett tredje backpar alternativt extraback om man kikar på hans siffror. Självklart har han kvalitéer som är svåra att mäta också med sitt uppoffrande spel m.m. men han saknar ändå många av dom kvalitéerna som jag värdesätter högst. Och man kanske tyvärr tittar mellan fingrarna lite för ofta just på grund av det tidigare omätbara där han ofta offrar sig för laget m.m. Sen tycker jag överlag att det ofta är ett oproportionerligt hyllande av spelare som täcker skott.. Erik Granqvist brukar säga att det ibland är mycket bättre att ge målvakterna fri sikt tex.
Sen Hellström kan man ju skriva en novell om han också. Jag har alltid varit ganska anti-honom i grundinställningen även om det är svårt att inte gilla honom i matcher där hans fysiska spel verkligen kommer fram (börjar bli väääääldigt sällsynt numer). Jag tror att Jonathan Andersson med en annan backpartner i utgångsläget hade varit landslagsaktuell. Andersson är den enda anledningen till att Hellström har hyfsade corsi-siffror.
Och enl mig är det livsfarligt att ha två så pass spelskickligt limiterade spelare som är svåra att göra sig av med. Hellström pga hans helt sinnessjukt obegripliga kontrakt (antar att PG tyckte att han sålde biljetter) och att så många verkar gilla honom för hans fysiska spel och sen Ekbom för hans publikfriande spel med uppoffring m.m. och det faktum att han varit i klubben ett tag. Jag skulle jättegärna se att dom såg över möjligheten att bryta Hellströms kontrakt efter säsongen för att lämna plats åt någon med mer skills men att man behåller Ekbom som en back för tredje backpar. Tror dock att Hellström får feta pengar tack vare PG så det lär vara svårt att bli av med honom..
Ny toppback-Jonathan Andersson
Bartley-Backström
Arnesson-Ekbom
Extra: Junior alt. ny spännande från HA (Marcus Björk i Oskarshamn lär det bli huggsexa om).
Detta skulle kunna vara en rätt bra backsida (inte mer om inte rejäla kliv tas) och inte speciellt mycket dyrare än nuvarande.