Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Amnér klar för ett lån på två(!) matcher. Då känns det helt plötsligt riktigt bra och min tidigare analys av honom känns rätt meningslös..

Jag vet dock inte vad du tycker är bra med det? Hur stort avtryck kan han sätta på två matcher, troligtvis ingenting. Vore ju en dröm isåfall. Du förespråkar ju ofta att saker och ting ska vara billigt men jag står fast vid att klubben måste våga satsa om kapital finns. Åker vi ur så spelar det ingen roll, då KK:ar föreningen ändå.

Det som är bra är att vi inte behöver ha två juniorbackar och spela en forward på backen under dom nästkommande två matcherna? Man löser ett kortsiktigt problem riktigt billigt på detta sätt. Självklart hade man velat ha in något större namn, men jag vill i så fall få in det på forwardssidan och inte på backen där vi har det hyfsat gott ställt när alla är tillbaka. Och jag brukar förespråka att man ska få så mycket för pengarna som möjligt, inte bara strö pengarna på första bästa namn.

Det är nog jävligt svårt att locka spelare till dagens ÖHK. Det enda argumentet man har för att locka spelare är pengar.. det är ju inte direkt så att spelarna har chansen att vinna något. Och pengar är ju heller inget som finns i överflöd direkt.