Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Bra sammanställning. Min spontana känsla är att vi rasat pga att vi saknar spets. Finns mycket kvalité men då vi saknar riktiga spetsspelare så får vi ingen utdelning på klara chanser där exempelvis Växjö,Frölunda eller andra topplag 9/10 gånger gör mål.
Detta för att dessa lag har klass-spelare av SHL-mått.
I början fick vi extremt bra utdelning men ändå inte överdrivet. Matcherna vann vi pga ett gediget försvarsspel. Försvarsspelet sitter fortfarande ganska bra och vi släpper in få mål i nästan alla matcher. Så pass få att vi alltid har chans att ta poäng.Avsaknaden av spets framåt gör dock att vi fortfarande ligger i botten sett till mål framåt och därav vår sämre tabellplacering.
Nästa säsong bör därför fokuseras på spets framåt och påfyllnad av rutin bakåt. Vissa spelare ska bort på backposition och där ser jag exempelvis Hellström och Ekbom som jäkligt överflödiga men av dessa två så kanske Ekbom är bra för laget som helhet.
Jag har valt att tolka det på exakt samma sätt. Så håller med din analys till 100%.
Och på forwardssidan är bredden också helt okej, men vi saknar den där riktiga spetsen. Förstakedjan är grym, men sen är det så jäkla irriterande att inte Hudacek och Jocke presterar bättre när Weinstock ändå verkar förbättra sina siffror från förra säsongen. Och ett hyfsat PP skulle också inbringa mer poäng, men det är väl också en spetsfråga antar jag.
Men det borde finnas plats för att plocka in någon powerplay-katalysator till nästa år. Hoppas bara att dom scoutar ordentligt för felvärvningar finns det inte rum för.. :/