Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Henric
Keymaster

Det jag ändå känner att laget förtjänar är att de jobbar hårt. De kämpar och det syns. Det som är problemet är att de tappar huvudet i alldeles för många avgörande situationer. Ska man jobba med snabba byten så fungerar det inte att glida in i båset, av den analysen jag gjort i efterhand.

En sak till jag märkte efter matchen var att Sundblad verkade lite mer nere/tagen eller vad man ska säga. Tror ni att man kan ha sagt något till honom? Jag tror självklart inte att han kommer få sparken men jag misstänker ju att det börjar ställas frågor nu?

Precis som på vilket företag som helst så har man ju mål att uppnå. Slutspel kan vi ju glömma totalt men nu är det ju oroväckande nära kvalplats. Rögle,Mora och KHK har ju börjat plocka en del poäng. De förlorar fortsatt men vinner ju ändå. Något Örebro inte gör.

Tyvärr är det ju inte bara nära längre. Det är en med största sannolikhet så att det blir negativt kval i år då inga tendenser till trendbrott finns. Vi gör för lite mål och plockar alldeles för lite poäng. Det är i ett sanningens ögonblick för klubben nu. Betänk ekonomiska svårigheter och en nedflyttning…