Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

JN och PB, varför är ni så ängsliga?
De två lagen i botten måste vinna tre matcher mer än oss och det kommer inte att hända.

Jag är inte särskilt ängslig än över vår överlevnad i SHL. Det jag är mer orolig över är vilken typ av lag vi är påväg att bli. Min största farhåga är att vi ska bli ett lag av modellen Rögle som kommer att harva i botten säsong efter säsong.

Det tror jag inte kommer hända. Även om Rögle kan åtnjuta sponsorstöd från både Ängelholm och Helsingborg tror jag Örebro har bättre förutsättningar än de har att verkligen etablera sig. Det finns många företag och privatpersoner här som vill att laget ska lyckas, men just nu är det svårt att engagera alla dessa eftersom klubben inte skötts rätt. När/om denna säsongs bokslut ser ut som planerat eller bättre rent av är jag hyfsat säker på att det kommer att bli början på en vändning. Örebro behöver bevisa för folk som satsat och inte fått tillbaka något att de är värda att satsa på igen.

Sedan vet jag inte om Sundblad är rätt tränare i längden. Hans ”bara kör”-tänk fungerar kanske med denna trupp som verkligen måste överprestera för att nå slutspel, men i längden behövs kanske en mer modern tränare. En säsong till är kanske bra, men om vi inte ser framsteg då kanske det är dags att gå vidare. Sundblad ställer höga krav på spelarnas fysik och inställning, men jag upplever att det saknas en del i detaljarbetet och under match.

Man kanske ska kolla lite på Mattias Karlin? Tycker det var ett helt galet beslut av Mora.

Sedan, vi ligger där det ungefär är väntat och lagen under är sämre, men kanske inte mycket. Tillräckligt för att det ska kännas hyfsat stabilt med ingenmansland.