Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag är inte övertygad om att Arnesson är en back för topp fyra faktiskt. Tycker han har mycket att bevisa. Krångligt spel i egen zon ofta och inte mycket till offensivt spel. Men han är ju ung så borde kunna ta steg framåt!
Nej, håller med. Han känns väldigt på gränsen just nu, ungefär likvärdig som Backström. Dock tror jag ju Arnesson har mer i sig än vad han visat.
Men visst skulle jag inte klaga om man kunde få in två nya top4 backar och Arnesson ner istället för Hellström.
Skulle vara ett stort steg mot att bli ett puckskickligare lag iaf.
Japp! Arnesson har ju rätt bra passningar men har mycket konstigt för sig. När han blir stressad så låser han bara pucken vid sargen typ? Har sett det flera gånger.. dom andra börjar ju en omställning när han har pucken så men passningen kommer aldrig. Kåberg kanske ska lära honom sina ”superlobbar”!
Arnesson såg väl rätt mycket bättre ut i början av säsongen dock men har inte alls kommit upp på samma nivå sen han kom tillbaka efter skadan, vilket är rimligt kanske.
Man har ju lite problem med dom förlängningarna man ska göra. Ekbom, Hellström, Backström och Arnesson känns rätt lika med sin all-in defensiva stil. Man kan ju inte ha hur många ”all-in defensiva” backar som helst utan måste få in mer offensiva skills (lite pinsam poängleverans från vår backsida hittills). Och då Hellström och Arnesson redan har kontrakt så måste man ju släppa minst en av Backström och Ekbom om inte båda två utöver Todd.
Problemet med framför allt Hellström är ju att han MÅSTE spela med någon som är riktigt bra med puck för att det inte ska bli katastrof och enbart sarg ut.