Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

pb_90:
Den centeruppsättningen du skrev är precis den jag vill ha till nästa säsong.
Dvs Wandell – Ny poängcenter – Jocke – Masto. Bland annat detta jag var inne på igår i mina inlägg om Spinks, att jag inte får in dem nånstans.

Just nu känns det väl troligast att Jocke försvinner. Går han ner (kraftigt) i lön och kan tänka sig centra en tredjelina ser jag dock gärna en förlängning med honom. Om inte så behövs en ny tredje/fjärde center också, helst en stabil bra balanserad center med rutin från ligan. Typ en Fogström som FBK tog in detta år.

Mastomäki tror jag annars på som framtida tredjecenter. Tycker han växt nu när den kedjan fått lite kontinuitet.

Går väl att flytta ut Spinkarna på kanten och ha en mer defensivt rejäl center där precis som Jocke har varit när han varit där. Dock så blir det ju en stor lucka i andrakedjan om man gör så i dagsläget. Möjligtvis om Hudacek kan gå in mellan Seinstock och Hedman sen men känns väl inte helt troligt väl?

Vad det gäller Jockes kontrakt så skulle det ju vara sjukt trist om han gick och blev galet bra i något annat lag. Det beror väl mycket på honom tänker jag mig.. kan han gå mer till en lön som är rimlig för en tredjecenter så visst, annars tycker jag att Mastomäki förtjänar en chans där kanske och så plockar man in en spännande center från HA typ. Nu borde ju Jocke kunna kötta på med försäsongsträningen mycket bättre än förra året också för att jobba upp speeden. Lite oroväckande skadehistorik dock vilket borde dra ner hans prislapp ytterligare..