Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Henric
Keymaster

Rekommenderar alla som inte lyssnat på podden Hockeystudion som sportbladet kör. Jag menar framförallt på gårdagens avsnitt där man diskuterar målvaktskrisen i SHL.
Mikael Tellqvist är ju med i podden som sidekick och har ju förhoppningsvis ett gott målvaktsöga med tanke på hans karriär.

De lyfter Örebro som ett av de lagen med störst målvaktskris, vilket jag är benägen att hålla med om.
De lyfter fram Eero som en väldigt bra målvakt men som är alldeles för ojämn. Man ifrågasätter även varför Örebro inte värvade in en ny back up-målvakt istället för Williams och Hedman. Detta är också något jag börjar fundera på. Nu förstår jag att klubben tänker att man har Brage som back up. Men han får ju aldrig lira.

Anledningen till att Eero blivit så kass på slutet, tror de beror på att han drar ett för stort lass. Vilket man mer och mer börjat tycka på slutet. Frågan är ju när Sundblad ska låta Brage lira och låta Eero sitta på sidan. När kan Sundblad släppa sin ”Starter”. Jag kräks av bara tanken och vill ha bort Sundblad så fort det bara går, för ju längre han får styra desto längre ner känns det som att vi kommer hamna.

Sunda slutsatser från Tellan. Eero har nog fått slita för tungt, och han verkar inte kunna hitta någon väg ut ur det dåliga självförtroendet. Han tänker för mycket nu och skulle behöva en längre period på bänken för att känslorna ska lägga sig lite och att han får en chans att slippa undan rampljuset lite, för hans verkar mentalt vara helt färdig.