Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Tankarna är väl att det definitivt inte borde bli sämre iaf. Hedman borde få folk att sträcka på sig lite mer med den fysiska respekten som han ändå har. En spelare som Libor tror jag tex mår bra av att ha en tuffare kollega. Å andra sidan kanske Libor petas helt nu,
Williams har jag absolut ingen koll på.. Jag hade väl hoppats på en centervärvning på forwardssidan för att bredda där. Tveksam till skridskoåkningen där kanske..
Om Libor inte är på väg bort och om han nu är helt frisk så tycker jag faktiskt att man måste jobba stenhårt med att få igång honom. Eller ja, nu börjar det nästan bli för sent, detta skulle påbörjats långt tidigare. Jag anser att man inte haft råd att strunta i hans skicklighet bara för att han inte backcheckat stenhårt i något byte. Visst har han sett loj ut ibland, men även det snacket tycker jag har varit överdrivet om jag ska vara ärlig.
Vår bild av Libor är att han varit helt värdelös denna säsongen, men han har ändå fjärde bäst poängsnitt i laget.. säger en del om vår forwardssida också kanske.
En tanke som dök upp i huvudet var att slänga in Weinstock och Libor på varsin kant av Wandell, för att få igång fler kedjor. Alla tre har hockey IQ:n, tror det bara skulle vara en tidsfråga innan poängen trillade in här, samtidigt som man får in nytt blod i en andrakedja.
Williams-värvningen förstår man ju på så sätt att vi haft problem med både målskyttet och pp. Problemet jag har här är att vi redan haft Viksten i truppen. Vad har man gjort för att han ska få sina skottlägen i pp t.ex. och varför skulle det bli bättre med Williams som på sin höjd får ses som en likvärdig spelare.