Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Personal Jesus
Deltagare

Personal Jesus:

”Jag är realist, ser du inte vad som håller på att hända, varför blunda? Det värsta är att jag normalt är en optimistisk person, så när jag nästan gett upp om SHL, då är det illa. Vi behöver förstärka för att hålla oss kvar, två snipers och en backklippa inför kvalet, annars är risken mycket stor att det är slut med SHL-ishockey i Örebro. Vi måste kraftsamla ekonomiskt även i Örebro.

Ps. Våra målisar är i alla fall inte sämre än Leksands och Timrås.”

Förstår du nu vad som är på väg att hända? Du var inte så snäll för 2-3 månader sedan när jag såg vart det barkade 😉

Eftersom Leksand verkar ha hittat rätt i sina nya tyskar och att vi är chanslösa mot Timrå i kval står vårt sista hopp till att Timrå slår ut Leksand och att de mot förmodan inte vinner återkvalet, då under förutsättning att vi inte kommer sist så har vi 50% chans att klara oss kvar.

Har sett att det skrivits om Mozarts hjärtbesvär, han är en en mina bästa vänner, minsta bekymret just nu är inte hans hjärta. Det som nu borde hända är att hela tränartrion sparkas. Sätt in Mozart som Headcoatch, ta hem Håkan Åhlund (inga bekymmer). De båda kan rädda oss i ett kval. Genuina Örebroare, Sundblad måste bort direkt, Malmöfinnen står bara i båset för pengarnas skull och Leksingen har sitt hjärta på annat håll. Sedan Västeråsaren NJ, han kan inte göra mer skada nu, men det är ju inte konstigt hur det blivit med de fyra nämnda.

Vi har fortfarande allt i egna händer.
Och nej, jag förstår inte varför man skall vara så negativ så tidigt på säsongen.
Jag är just nu tveksam till att sparka tränaren (även om att jag börjar fundera i dessa banor) detta pga han inte fick det lag som han ville ha.
Många spelare är nödlösningar pga PG.