Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

#8506
Andreas
Keymaster

11-1 på de tre senaste matcherna. Snacka om att laget stärkt sina aktier till nästa säsong. Det var precis det här vi behövde för att återväcka publiktillströmningen till nästa säsong. Årskortsförsäljningen lär få en skjuts av det här.

Nu vill vi se Weinis signera kontraktet på isen på Lördag.

Med det stora ishockeyintresse som finns i Örebro har jag länge tyckt att biljettpriserna är alldeles för låga. De kostar betydligt mer i jämförbara städer. Gissar att det säljs minst 2.500 kort, öka det med 200:- (minst) så ger det 500.000:-. Öka samtidigt lösbiljetterna motsvarande så blir den totala vinsten ca 1,1 miljon bara i grundserien. Är säker på att det inte blir mindre folk för det. På sponsorsidan finns det inte mer att hämta just nu, där är bristningsgränsen nådd. Den stora extratillskottet från nya TV-avtalet och SHL är ju detsamma för alla klubbar. Så det övertag Örebro kan få ekonomiskt mot några konkurrenter ligger i att höja våra låga biljettpriser.

Jag tror det är mer. Det var runt 3300 tror jag för två säsonger sedan. Det kanske är runt 3000 eller däromkring i alla fall.