Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag har också tänkt lite på Sundblads vara eller icke vara. Om jag hade varit NJ så hade jag kollat med framför allt Wandell och Jonathan Andersson om vad dom har tyckt om Sundblad. Dom två har fått långa nya kontrakt och är tänkta att vara en tung del i stommen länge nu. Givetvis ska man kolla med fler spelare också men det känns som att dom tänkta ledande spelarnas åsikt väger tungt.
Och jag har ändå fått känslan av att spelarna gillar Sundblad? Men att Sundblad själv har vissa svagheter som man måste hantera. Den mentala biten verkade ju Hamilton kunna lösa, och den tekniska biten borde man kunna utveckla mer. Kanske gärna genom att ge mer ansvar till asstränarna?
Jag tror nog ändå att jag personligen lutar mot fortsatt förtroende… den här starka avslutningen på säsongen och den starka inledningen får mig att tro att det finns goda förutsättningar för att hitta rätt här och ta sig till slutspel men Sundblad. Marknaden på tränarsidan är väl inte superspännande förutom Wallson heller så.