Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Intressant att MrMadhawk och Sportbladet har olika uppgifter ang. Lundgren. Sportbladet har ju dock haft fel förr och det känns som de ibland går ut med en nyhet och rentav chansar på att man fått in rätt uppgifter.
I övrigt vill jag verkligen ha kvar Ebert. Oj vad vi saknat en sådan rightare på backsidan. Men känns som det kan bli svårt att behålla honom. Många verkar vilja ha kvar Gröndahl också, där är jag mer tveksam.
En annan intressant fråga blir att se hur man gör med trion Weinstock/Olsson/Wiklander.
Man litar ju mer på Madhawk än Ros och co på aftonbladet även om jag gillar Abrahamsson där. Någon som har koll på hur bra Lundgrens förstapass m.m. är? Han står ju för en ganska osexig backtyp som mer eller mindre rak ersättare till Ekbom i en ren defensiv roll. Nog bör det i varje fall vara en liten uppgradering om det skulle stämma? Kul att ett etablerat namn kan tänka sig att komma men kommer han inte tror jag inte att spelartypen är så svår att hitta.
Ebert kändes ju som den bättre av dom när man spanade in puckhantering osv. Gröndahl var kanske snäppet vassare i egen zon men la lite konstiga passningar osv när spelet skulle ställas om. Nu verkar ju Gröndahl redan vara klar för Helsingfors medans Ebert är osignad. Blir spännande att följa!
En tanke med Björk är väl att han måste få en väldigt gedigen backpartner för att komma in i SHL-spelet. Jonathan fick lira med Hellström länge och gjorde det bra men till Björk skulle jag vilja ha någon som är bra mycket bättre då han endast är 20år och för inte så länge sen lirade i ettan. Jämför med Joel Persson som fick börja med Rahimi liksom för att successivt få ett större ansvar. Vi har väl inte riktigt någon med den digniteten, kanske skulle Lundgren passa där?