Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
J-20 krossar ju fasen Brynäs! B-) Grymt!
Överpresterat: Wandell, Spinkarna, Jonte, Mastomäki och Hedman tycker jag.
Wandells förra säsong gjorde ju att man sänkte förväntningarna rätt mycket, men samtidigt kanske det är lite generöst att ha honom som en överprestering? Spinkarnas 18-poäng är ändå imponerande med den bakgrunden som dom har, men klart att försvarsspelet inte var topp. Men dom var ju offensiva chansvärvningar liksom, så vad kunde man förvänta sig. Backström trodde man ju aldrig skulle göra tio pinnar och ha plusstatistik när säsongen summeras. Han är en liten outsider ändå tycker jag. Jonte var grym i början och grym i slutet, dock så hade han en dipp i samband med hans skada där och frågan är väl om han fick komma tillbaka lite för tidigt med tanke på vår backbrist? Mastomäki vad mycket stabilare och bättre än vad jag trodde innan. Hedman behöver man väl inte säga så mycket om.. eller, han hade mycket bättre handleder än vad jag trott tidigare.
Underpresterat: Viksten, Hudacek, Ekbom, Todd, Bartley, Jocke, Arnesson
Viksten, Bartley och Jocke hade ju en spolierad säsong bakom sig så dom får väl vara ursäktade. Jocke dessutom värvad för en roll han inte haft på flera år. Ekbom började lovande men kollapsade rejält när han överarbetade varenda situation, blev bättre när han slapp C:t och Hamilton kom in. Todds nio pinnar som offensiv back är inte tillräckligt och Arnessons två poäng är för dåligt även för en defensiv back.. Till och med Hellström har ju tre gånger så mycket. Sen hade Arnesson det svårt efter operationen vilket inte är jättekonstigt. Hudacek behöver väl ingen närmre förklaring, han verkar vara en mupp helt enkelt.