Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Underskattar skulle det stå.
Lyssnade bland annat på den där podden som länkades på SF. Där tyckte de att man skulle förlänga med Bartley med motiveringen att han duger i ett tredje backpar…
Ja han är absolut duglig för ett tredje backpar. Produktionsmässigt är han ju uppe på en nivå som andra backpar. Dock så havererade väl hans försvarsspel något i mitten av säsongen, men det kan nog tillskrivas backpartnern Backström en hel hel också. Nästa år bör han väl dock ha tagit ett kliv i och med att han har en full säsong i benen. Kan han dessutom vara med på försäsongen en del också så kommer han få jobba upp rörligheten ordentligt!
Det var rätt mycket i den podden som jag inte höll med om när jag lyssnade x) Men kul att dom gör en podd iaf! Sen verkar dom väl ha en del insikt i NJ:s arbete? Eller dom nämner i vajre fall att ”dom vet att han ryckt i den spelaren” osv.
Håller med om att jag inte heller håller med i en hel del. Bland annat så tycker jag absolut att man ska satsa pengar på en bra andremålvakt. Tanken är ju att andremålvakten ska få rikligt med speltid och inte vara någon som öppnar dörren i 95 % av serien. Jag förstår att man som Örebro-supporter resonerar på det sättet då det är så det alltid har sett ut hos oss. Men det är inte så det ser ut i vinnande lag. Titta bara på Malmö som exempel som har två klassmålvakter.
Tar vi exempelvis in Wassenius och Johansson och sparar pengar därigenom genom att placera dem i en 4:e-line så har vi ju massor att spendera på de andra linorna samt en bra målvakt.