Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Vad tycker ni om nyförvärven hittills då? Ställ gärna upp som jag och kommentera! Jag vill knarka era hockeyåsikter 😉
Jag har kikat lite halvhjärtat på träningsmatcherna hittills och tycker så här:
Haga – Riktigt rapp i skridskoåkningen, känns som att det skulle kunna funka med Libor men har inte riktigt fått någon känsla där än? Var tror ni?
Wandell – Det syns att han har spelat på en högre nivå länge. Passningarna sitter alltid på bladet och han har en hel del luriga passningar i rockärmen. Hoppas verkligen att Squires och Mustonen förvaltar hans passningar.
Heinrich – Sjuuuuukt liten rackare alltså.. Kommer läcka som ett såll i egen zon. I PP så verkar han väl kunna leverera lite ändå, men tror inte direkt att det blir en supervärvning (kanske inte var meningen heller).
Franzén – Positivt överraskad! Bra fart på grejerna och en gedigen kämparinsats. Kommer definitivt lira mycket i höst!
Liiviik – Har också inte riktigt fått någon känsla än. Men han tar jobbet framför mål och det har vi saknat en del tycker jag.
Brage – Stabil och har tagit det han ska ta. Tycker att ”media” överdrev lite i hyllningarna efter förlusten mot Pelicans. Det väl inte mer än okej liksom, eller?
Fröberg och Jellvert har gjort det mycket bra. Jellvert bör få speltid i vinter och Fröberg kommer det att gå galant för även i år i Div. 1.
Backström tycker jag har sätt hyfsat stabil ut men än så länge så tror jag att han skulle må bra av en säsong till i Hästen. William Lindgren har följt med bra i tempot och absolut inte gjort bort sig. Glenn har jag inte sett så mycket av egentligen.