Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
OK, här kommer mina intryck:
Haga – Snabb som satan, kan bryta in på mål och borde kunna fungera som en avslutare i kedjan med Libor och Weinstock. Godkänd
Wandell – Högt hockey-IQ, men jag vet inte om han kommer spotta ur sig poäng som en del hoppas. Om han, Squires och Mustonen hittar kemin kan det blir väldigt farligt. Väl godkänd.
Heinrich – Liten, men verkar inte rädd för att ställa sig i vägen ändå. Om han använder sitt hockeysinne, som han verkar ha, borde han kunna spela sig ur egen zon. Kan skjuta helt klart! Godkänd
Franzén – Mycket hjärta och fart, men ineffektiv. Riktigt grym spelare för en ung botten-6-kedja. Godkänd.
Liivik – Lite av en besvikelse hittills. Står och tar stryk, men känns lite långsam och hans tuffhet har jag inte sett så mycket av. När Pelicans verkade reta gallfeber på Örebrospelarna verkade inte hann lyckas med något liknande. Underkänd.
Brage – Stabil. Stod helt rätt hela tiden, men drällde med returerna. Väl godkänd.
Jellvert – Hyfsad fart, jobbar hårt. Ettrig. Godkänd.
Fröberg – Gjorde en godkänd match, kändes kanske lite skakig, men borde dominera i Arboga. Godkänd.
Backström – Har kommit lite på mellanhand någon gång, men överlag inte synts så mycket, vilket kan vara positivt. Godkänd.
Av de ordinarie är det kul att se Squires has så bra fart på skridskorna. Även Mustonen trampar på bra.
Wiklander har sett het också, även om han på sitt vanliga vis ramlar och missar i tajmingen ibland.
Kalle Olsson har också sett bra ut.
Ekbom ser ut att gå mot en riktigt bra säsong.
Hellström stod upp och visade känslor och fysik.
Zamorsky öser in poäng, men hans spel i egen zon är fortfarande lite av ett frågetecken.
Bobbo minns jag inte mycket av? En klumpig tackling.
Lindgren har imponerat med sitt stabila spel för sin unga ålder.
Har säkert glömt någon, men det är många i alla fall 🙂