Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Intressant ändå. Näkyvä producerade lika många poäng i grundspelet som Wandell.

Och, skulle Wandell paras ihop med en riktig striker med goda offensiva kvaliteter och ett vasst målskytte skulle hans assistkolumn se ganska annorlunda ut… Självklart.

Ja Näkyvä har producerat stabilt under flera års tid i SHL nu. Känns som stabila +20 poäng där faktiskt? Och Jonathan ser jag också kunna komma +20poäng. Bartley hade 15p nu, borde väl också kunna skrapa ihop lite mer med tanke på hans skada + att han missade ett gäng matcher. Signar man dessutom Nick Ebert så har vi väl en +25 där också! Dock ska man väl tillägga att alla dessa inte kan få mycket PP-tid så någon kommer att bli begränsad. I mina ögon är det Bartley om han inte lär sig att ta smartare avslut.

Sen tror jag att Wandell och Manninen absolut har +10p extra i sig. Adderar vi skickliga backar i anfallsspelet så forwards kan lägga puckar upp på dom så kommer det säkert att trilla in lite mer assister och självklart även mål pga av bättre passningar från backar osv.

Jag är lite inne så som NJ säger att dom inte alls behöver värva en ny förstakedja. Dom har redan byggstenar av spelare som kan lira där, men det behövs absolut spetsspelare.

Låt säga att dom skulle lägga mycket pengar och få Spencer Abbot, Tomi Sallinen och Julius Junttila (namnen spelar ingen roll, men digniteten av spets är poängen). Duktiga lirare men inte solklara ettor. Och sen kan man sätta ihop:

Abbot-Wandell-Sallinen
Manninen-Sallinen-Junttila
Hedman-Mastomäki-Spink
Olsson/Johansson-Spink/Abols-Glenn/Wassenius

Det ger tre spännande kedjor och en fjärde som kanske inte känns stekhet, men ändå lite spännande ifall juniorerna får chansen.

Och en backsida med:

Arnesson-Andersson
Ebert-Näkyvä
Bartley-Björk
Extra: Pilö, Aronsson (typ)

Det är fortfarande inte alls superspetsigt framåt. Men dom två förstakedjorna tillsammans med vettiga backar borde kunna leverera grymt bra tvåvägsspel.

Känns heller inte svårt att sätta ihop två bra PP-linor med det där materialet. Liite svårare att plocka ihop BP-lirarna på backen dock.