Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Nej men exakt, det borde som max vara ”ingen big deal” för dom skeptiska liksom. Med Näkynä, Andersson, Arnesson, Björk, Bartley, Hellström och Pilö redan i truppen så är det svårt att argumentera för att det är en stor grej. Antingen tar han steg eller så får han mindre istid liksom. Sen för dom (inkl jag) som önskar ytterligare en kvalitetsback så kanske det krävs att Bartley, Hellström eller båda två lämnar först för att frigöra löneutrymme. För annars kanske det är dags att lägga deg på forwardssidan. Eller vad tror ni?
Sen har Backström näst mest istid/match efter Arnesson i seriens sjätte bästa boxplay. Detta samtidigt som han gör tio poäng, vilket måste anses vara rätt bra för ett första år som ordinarie.
Tycker det ser rätt hyggligt ut redan nu, men det skulle kännas skönt med ett tyngre namn in också. Utöver Bartley och Näkyvä är backsidan ganska ung och det är rimligt att anta att långt ifrån alla kommer ha en spikrak utvecklingskurva.
Snacket om Bartley ut har jag väldigt svårt att förstå. Varför ska man lösa ut Bartley för att ge sig ut på jakt efter en ny Bartley?
Btw så tycker jag inte man ska kolla för mycket på boxplay stats. Så länge det inte är något som verkligen sticker ut känns det som att det krävs ett enormt sample om det ska säga något. Väldigt stor skillnad på att möta vissa lags förstauppställning kontra andra, t.ex.