Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Antingen är det en avacerat ”hittepå”-historia eller någon som har liite info om finsk hockey på SF.
”… Enligt nuvarande ledning i Kärpät, så förhandlar de med ett ganska nytt SHL lag som siktar på att bli ett topplag. Och haft många från Finland med bra rekommendationer. Örebro?
Det stod och står att läsa på google om Kärpät hockey. Bara gå in och läsa om olika lag i F M och SM liigan. Plus ganska mycket ”silly season” om spelare som kan vara på väg till SHL.
Sedan bl.a. är en tidigare meriterad lagkamrat till en som gått till Jokerit , högintressant för ett SHL lag som försöker bli ett topplag. Örebro? Även en massa info som både pekar på att det är Örebro och vilka spelare det handlar om. Fast utan att namnge dessa. Men inte svårt att räkna ut ovanstående.
Läser i mobilen ca en timme om dagen angående finska spelare och klubbar.
När det gäller en Norsk, ung landslagsspelare, nämligen Ludvig Hoff. Han blev ej draftad som ung. Men är det nu i New York Islanders. Försöker iplatsa i laget med små chanser. Trots väldigt lovande.
Enligt honom är han intresserad av att spela i SHL för att utvecklas. Samt att det finns ett lag som siktar på att tillhöra toppen i Sverige. Fast haft några tuffa säsonger i SHL. De har givit honom ett kontraktsförslag som är intressant. Om han nu inte platsar i N Y Islanders. Örebro?
På tal om finska ligan i google, står det att en meriterad spelare med Kärpät bakgrund är klar för detta SHL lag som satsar på att bli ett topplag. Bara formaliteter som sociala frågor återstår. Och kommer anlända i sep-okt. till Sverige.”
Låter oerhört luddigt och kan väl egentligen gälla vilken klubb som helst. Blir intressant att se om någon klubb kommer att värva från Kärpät redan innan säsongsstart. Och den där norska snubben, varför ska han till ett SHL-lag? 100 gånger rimligare att gå till HA istället…
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av
pb_90.