Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 13,113 totalt)
  • Författare
    PennyBridge78
    Deltagare

Tycker det känns skumt att Löwdahl pratar om 1 center i NA…”– Vi blir av med två centrar i Leino och Hannes så det är klart att vi ska in med en center, inget snack om det. Gärna på en bra nivå givetvis. Sedan ska vi även addera ytterligare någon forward som ska spela högre upp i laget…”

vi har tappat 3 som kunnat spela i den postionen vid skador. Känns ifall vi bara tar in en center som om vi är oerhört låsta i våra roller. Ludde var ju den tredje (även om han inte spelade i den rollen).

Själv hade jag nog tyckt 2 centrar är ett minimum. Vill gärna se Milton i en fjärde som vinge och inte center, mellan Masto och Glenn. I en fjärdelina behövar han inte producera så mycket men hans styrkor kommer mer till sin rätt. Dock behöver Milton spela mer fysiskt, de gånger han gör detta blir hans spel så mycket bättre.

Fernström ser jag gärna i en första med Karla och Kossila. På det sättet ger man honom chansen att producera och samtidigt gör en andra kedja lite mer kraftfull med Sampo och Puistola tillsammans med en ny center.

Tredje kan vi ha Wikman och Noah.

Andreas
    Keymaster

Det låter som en riktig bra andra kedja. Men vem ska spela vinge bredvid Kossila och Karla? Fernström? Löwdahl sa väl i NA att han ser Oscarsson som center främst.

Lite rädd för att NE stoppar in Oscarsson där, men Fernström ska spela i en av två topplinor kan jag tycka.

Oscarsson ska väl centra en tredjelina egentligen och då får han Wikman och Polin eller Steen bredvid sig. Det finns ingen större kemi att tala om där idag, men det kanske kan komma?

Kovacs
    Deltagare

Blir spännande att följa den här Sillyn. Löwdahls första ”riktiga”.

För en gång skull känns det som att vi har rätt mycket pengar att korrigera truppen med på relativt få platser. Tror vi på 5-6 spelare in totalt? 1 center, 3 winge och 1-2 backar?

Sen vet man ju som vi tidigare nämnt inte heller om någon/ några lämnar. Liv och Orrsten vill man ju skicka på lån. Kan vara aktuellt även med Sjödin, Nilsson och Danielsson kanske?

Catskinner
    Deltagare

Det låter som en riktig bra andra kedja. Men vem ska spela vinge bredvid Kossila och Karla? Fernström? Löwdahl sa väl i NA att han ser Oscarsson som center främst.

Andreas
    Keymaster

Jag håller tummarna för Karlström. Han vore en fantastisk andracenter bakom Kossila. Säkert dyr, men också pålitliga 30 poäng, med bra defensivt spel. Han skulle verkligen kunna ge oss en grym andralina med Puistola och Ranta på varsin vinge.

Catskinner
    Deltagare

Så kanske inte Ang då, men jag gillar också Joona Luoto i HV. Bra driv, och direkt in på kasse. Vill vi verkligen ha Oscarsson i en 1 eller 2 kedja? Han är tyvärr helt iskall framför mål. Jag hoppas vi kan ha något bättre nästa säsong, tror exempelvis Luoto kan göra allt Oscarsson kan göra plus poäng.

Kovacs
    Deltagare

Vi får se hur dom resonerar med Svante. Jag personligen tror han får det tufft att ta en tröja han inte exploderar i sommar. 14.23 i speltid i Västerås. Gick som 4e center hela säsongen. Känns som ett stort steg därifrån till en 3e line i SHL. Men hoppas såklart också på att jag har fel.
    Tror också Milton kan bli matchad högt upp från start. Vet att dom var mycket nöjda med honom i första som Winge!

Ska hur som helst bli en spännande sommar där det finns pengar att förstärka med. Hoppas Löwdahl kan landa en bomb. Nån form av skräll som ger Karla och gänget avlastning. Tycker vi har en stark stomme. Men hit raten krävs hög för att nästa säsong ska bli bättre.

pb_90
    Deltagare

Sanny Lindström sågade Ang vid fotknölarna senast efter att ha sett hur han agerade i båset (Sanny stod mellan båsen). Så tror inte det är något för oss. Och frågan är om Asplund kan tänka sig lira någon annanstans än i FBK… det skulle ju vara riktigt mumma annars.

Catskinner
    Deltagare

Ja, Ranta har väl blandat att gett i Modo, men kanske kan addera mer irrationell spel till laget. Kanske vi kan ställa upp forwards så här nästa år

Karlqvist – Kossila – Puistola

Ang/Aagard – Rasmus Asplund – Ranta

Wikman – Sjödin – Oscarsson

Steen – Mastomäki – Gustavsson

Fernström – Polin (Danielsson utlånad)

pb_90
    Deltagare

Kommer bli en spännande silly! Vi har ju redan mycket av toppspetsen på plats. Och mååånga rätt tunga löneposter som ryker och borde lämna plats. Å andra sidan är väl det medräknat i att Kossilas lön ska täckas. Ovanlig sits för att vara Örebro?

Är inte jätteförtjust i värvningen av Sampo Ranta. Har det inte varit mycket skitsnack kring honom?

PennyBridge78
    Deltagare

Håller med om Arnesson, vore bra att få in en mer pucksäker back, alternativt låta Hallquisth få chansen.

Milton skulle jag vilja sätta i en 4:e kedja, med Masto och Glenn. Där kan han göra mer nytta utan att behöva bidra med så många poäng.

Melvin kan jag tänka mig få chansen i en första tillsammans med Karla och Kalle.

Sampo i en andra med Puistola och nån bättre center.

Noah med Wiken.

Egor och Hugo samt Liam få chansen att slå sig in.

Catskinner
    Deltagare

Bra i stort sett. Skulle vilja lösa Arnessons sista år och få en en defensiv back, typ Rissanen. Någon som kan lasta minuter i speltid. Sen vill jag ha Oscarsson på en kant, så antingen ny tredje center eller Sjödin. Han är fortfarande ung och utvecklas fortfarande så jag skulle vilja prova honom

Kovacs
    Deltagare

Då kan vi stänga böckerna för denna speciella säsong. I slutändan med beröm godkänt sett till förhandstips och känslan man gick in med. Snöpligt slut då jag någonstans ändå känner att vi var minst lika bra som Växjö. Dock tror jag Luleå blir en för svår nöt för båda men hade kunnat bringa en del pengar om vi gått vidare. Dock så är det dyrt med resor så en jättevinst hade vi inte fått.

Nu börjar Silly. Och vi alla kan nog vara överens om att det är tack och hej till samtliga som har utgående. D.v.s. Leino, Ludde L, Norell, Ekström, Björninen och Rafkin. Min känsla är att även Svante Sjödin kommer lämna då han inte gjort stora avtryck i AS i VIK. Skorna blir nog för stora för SHL. Sen kan man fråga sig hur Niklas Nilsson ställer sig till att agera 7-8 back en säsong till? Även Emil Larsson kan läggas till även om han lämnat under säsongen.

På in kontot har vi ju sedan tidigare av Expressen redan avslöjade Leppänen, Ranta och Poulin.
    Här tror jag vi kommer få se eventuellt 1 back ytterligare. Sen ska en spetsforward in och minst 1 center. Kan bli tal om 2 centrar om man väljer att satsa på Milton på en kant istället. Vet också att NE har en förkärlek att ha många alternativ på centerplatsen och det är ju ett par som lämnar där..

Vad tror ni andra om numerär nästa säsong?

Jag gav mig på ett försök till uppställning utifrån det man vet nu för att skapa en bild:

Enroth/Arntzen

*Leppänen- Seppälä
    Quenville- Arnesson
    Berglund – Backström
    Nilsson/NY

Karla – Kossila – NY
    Puistola – NY – *Ranta
    *Polin – Oscarsson – Fernström
    Wikman – Mastomäki – Glenn
    Steen – Danielsson

Kan också bli ytterligare någon forward in om man väljer att skicka Danielsson på lån till Allsvenskan. Tror han skulle må bra av det över tid. Att får kontinuitet i seniorhockeyn.

Andreas
    Keymaster

Kan nog vara så. Nu känns det lite tryggare med organisationen kring juniorerna.

Sedan är det ett gäng tränarposter som behöver lösas också, men det kommer de att få ordning på.

Sur förlust mot Malmö. Det är bara hoppas de kan ordna upp det mot Luleå, eller att Malmö själv faller på eget grepp i sista omgången.

Kovacs
    Deltagare

Fint med Kalle. Tror det är rätt väg å gå. Han har kompetensen och erfarenheten som krävs att utveckla våra fina ungdomar vidare!

Löwet gör många rätt. Tror det innebär att Weine är kvar i A-laget nästa år också!!

Andreas
    Keymaster

Den satt fint. Nu är det slutspel som gäller och slå ut Skellefteå i play-in 🙂

Kovacs
    Deltagare

Fyfaan vad skönt! Och på det sättet. Shl 25/26 klart. Slutspel fortfarande en bonus.
    Extra plus till Ekström idag. Det har han tjänat ihop till. Och Glenn. Han gör som en kapten ska idag. Smäller på, täcker skott och kröner det med 2 mål.

Andreas
    Keymaster

Imorgon håller jag på Malmö och HV:) OM dom vinner sina matcher så är vi klara oavsett utgång i vår match.

HV – LHC i kval vore en sådan sjuk ångestladdad kvalserie. Samtidigt som det vore bra om Malmö vann och man kan slappna av lite mer så vill man ju också hoppas på slutspel 🙂

Kovacs
    Deltagare

Det är märkligt hur man vaggas emellan att känna kval- oron och att vi kan gå till slutspel. Jag vågar inte tro att något är klart ännu. Men det ser lovande ut. Hade varit fint med vinst imorgon. DÅ kan vi andas ut sista 3 och kriga för sista slutspelsplatsen. Det känns lite oroväckande att Ludde och Masto saknas. Vår tunna trupp blir tunnare även om jag tror Liam kan gå in och göra ett grymt jobb.
    Imorgon håller jag på Malmö och HV:) OM dom vinner sina matcher så är vi klara oavsett utgång i vår match.

Orlok
    Deltagare

Underbar känsla med 3 segrar på 4 senaste.
    Nu vill man ju blicka uppåt och hoppas på en playinn-plats men Modos seger (som ju ger oss bättre möjlighet att ta den där playinn-platsen) gör att man inte vågar släppa ångesten nedåt i tabellen. Förluster mot Växjö och Leksand och vi kan vara nere i närheten av ångeststrecket igen. Men visst känns laget stabilare och tryggare nu.

Andreas
    Keymaster

Nu har de spelat bra i flera matcher i rad och dessutom visat karaktär även när det går emot. Det är ett Örebro som man åter börjar känna igen 🙂

carl
    Deltagare

Drömmen vore slutspel och ett par hemmamatcher till.

Det känns som att kvällens match blir lite av en vägvisare, poäng ikväll och en kvartsfinal bör vara målet. Torsk ikväll och kampen för att hålla sig kvar fortsätter.

Andreas
    Keymaster

Vågar man tro på slutspel?

Andreas
    Keymaster

Mindre mirakel har hänt så det tror jag på.

Färjestad är långt ifrån någon storform och de har rätt usla målvakter så det kan nog ordna sig bara de tror på det 🙂

PennyBridge78
    Deltagare

ja nog var det lite tyst generellt igår. T.om introt var helt tyst, fast jag sitter nära klacken. Hörde mer av Clubben än vår klack tyvärr.
    Sen förstår jag både sittplats och 14-3 att det är svårt att få tryck när insatsen var så klen i första perioden. Vi var verkligen överkörda i första.
    Andra blev en ordentlig uppryckning och för en gångsskull fick vi ett mål i slutsekunderna.

Prestationerna måste verkligen upp inför FBK i morron ifall vi ska ha nån chans. Men viktiga 3 poäng igår!

Krävs fortfarande ett smärre mirakel att klara oss från kval.

Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 13,113 totalt)