Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,074 svar, 56 deltagare, och uppdaterades senast för 2 timmar, 40 minuter sedan av Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
18/01/2025 kl. 10:31 #23208AndreasKeymaster
Spelarna är inte oförberedda. De är inte tillräckligt bra helt enkelt.
Jag säger inte att du har fel egentligen, men vi vet ju att de kan spela mycket bättre än såhär. Ett problem är väl att lägsta- och högstanivån har en ocean mellan sig.
17/01/2025 kl. 21:06 #23205StatusDeltagareSpelarna är inte oförberedda. De är inte tillräckligt bra helt enkelt.
17/01/2025 kl. 19:42 #23204CatskinnerDeltagareKanske ska prova Ludvig L som center i tredje kedjan? Låta Oscarsson spela vinge och fortsätta i boxplay. Tycker att Wikman skulle gynnas av en mer spelskicklig center.
Såg att Svante Sjödin spelare center med Komarek och Ekström bredvid sig i Västerås. Svante kanske vara ett alternativ för tredje kedjan nästa år.17/01/2025 kl. 15:27 #23203PennyBridge78DeltagareJag håller med, men jag är bara inte på det klara med vad eller hur.
Värva, gärna… MEN vad, och VAR hittar man spelare i år? Finland släpper inga i år, eller iaf inte nån som kan göra skillnad. AHL? Vilka där som kan gå hit mitt i en säsong gör skillnad? Kanske kan hitta nån som Emil som inte fått den roll/plats ha vill, men vem och vill denna komma till oss.
Sparka tränare, ja det går. MEN ger det så mycket när vi har ett felbyggt lag. OCH vi skeppat en av dem som tidigare varit målskytt eller en sån som kan sätta en tackling och väcka laget.
Byta kapten? Masto? Ja kanske, men vet inte hur mycket det kommer att ge. Tror Masto kan komma till tals iaf.
Få en annan röst in i båset? Ja kanske, vi har ju Calle G med erfarenhet. Det SKULLE kunna vara något. MEN kommer nog inte gå så många fler mål, men kanske ett stabilare backspel.
Vad mer finns det att göra? Jag kommer inte på så mycket annat.
17/01/2025 kl. 10:14 #23202carlDeltagareNu är det ändå dags att agera innan det är för sent.
NE har byggt laget och är även huvudtränare, dags för honom att ta en titt i spegeln och sluta skylla ifrån sig på att spelarna är oförberedda.
15/01/2025 kl. 14:44 #23197AndreasKeymasterRögle jagar på att få hem Abols snarast möjligt. Chansen att han kommer till Örebro är nog mer eller mindre obefintlig.
14/01/2025 kl. 15:39 #23196PennyBridge78Deltagarehmm, såg nu att han fortfarande har kontrakt med Rögle 25-26… så kanske inget att hoppas på då de ju lär vilja ha honom ifall han kommer tillbaka till Europa.
14/01/2025 kl. 14:55 #23195PennyBridge78DeltagareJa, vore smutt att sno Abols innan han går till Rögle. Tycker det vore toppen! Då kan vi få bort Milton som center. Vilket vi borde göra hur som helst.
13/01/2025 kl. 09:30 #23194AndreasKeymasterMed tanke på hur uddlöst laget varit och hur får mönsterbrytare det finns i laget, och Emil var en som försökte bryta mönster, kan jag tycka att det vore bra att få in någon som kan utmana.
12/01/2025 kl. 14:50 #23189StatusDeltagareAnnars känns det ganska hjärndött att skicka iväg Emil så enkelt till en seriekonkurrent..
11/01/2025 kl. 20:42 #23188StatusDeltagareEmil Larsson måste definitivt ersättas, och jag får ändå lite känslan av att det är något pågång in när Ludde ställer värvningsfrågan till Löwdahl i intervjun. Kanske bara önsketänk men något måste in snarast. Back + forward, tack.
07/01/2025 kl. 10:56 #23175AndreasKeymasterEmil ville ha mer speltid för att komma igång, men fick det inte. Med tanke på hur laget ser ut just nu känns det ju inte fel ändå.
Jag tror nog att Emil har rätt mycket mer att ge, men han fick inte ut det här. Nu får han en nystart och Örebro kan släppa fram juniorerna för stunden för att senare ta in en ersättare.
02/01/2025 kl. 11:11 #23166KovacsDeltagareVäldigt förvånande att bryta med en etablerad spelare som Emil mitt under säsong. Emils fysik och rutin, är sådant som kan falla avgörande i både slutspel och kval. Dock så har han ju inte kommit upp i nivå på ett par säsonger.
Innebär detta att vi har annat på gång in? En back? Eller kanske både en forward och en back?
Eller handlar det om att Emil har reagerat mot ledarna att han inte fått spela?
Hur som helst. Vi sparar nog 200k i månaden på det här.27/12/2024 kl. 08:46 #23158AndreasKeymasterUnder december har Hällefors IK haft inbrott och blivit av med utrustning värd uppemot 100 000kr. Varför någon vill stjäla begagnad utrustning vet jag inte, men om ni har möjlighet kan ni stötta klubben via Swish och ge dem en sen julklapp. 💙🤍❤️
https://facebook.com/halleforsik/posts/pfbid027WhGGj9GCYH9NGr8yMyPZonmXHGvUJL2hBjyXyLadv9ecfBMCfXwpDb284eY2nBql?locale=sv_SE09/12/2024 kl. 19:21 #23144AndreasKeymasterAtt gå från Tomas ”full fart framåt” Mitell till Jörgen ”tråka ihjäl motståndet” Jönsson är ju ett intressant skifte för Färjestad.
Men Jönssons spel med den extrema trupp som Färjestad besitter är ju lite skrämmande ändå får man säga.
04/12/2024 kl. 20:34 #23127AndreasKeymasterDet är intressanta förslag. Det känns tyvärr som att Emil ska göra allting själv alltför ofta. Han kämpar ju på hela tiden oavsett form, men problemet när det inte klickar för honom blir det tappade puckar och missade lägen.
02/12/2024 kl. 10:50 #23124StatusDeltagareInser nu att mitt förslag fuckar lite på centersidan, men på något vis borde man kunna pyssla ihop två jämnare toppkedjor.
02/12/2024 kl. 08:29 #23123StatusDeltagareMan vill ju egentligen inte splitta på våran förstaformation. Men hade man kanske kunnat få igång Emil Larssons målskytte bredvid Karlkvist? Kanske testa Kossila i en andrakedja med Leino och Wikman för att möjligen kunna få igång två lite farligare formationer.
25/11/2024 kl. 14:23 #23111AndreasKeymasterJa, som sagt. Om detta är tråkhockey är jag inte säker på att jag kan hantera rolig hockey 🙂
24/11/2024 kl. 09:39 #23105KovacsDeltagareAng. Glenn så hör jag att det finns en skada som stör. En fot som ska krångla. Han har stora problem men kan spela. Den har varit med hela säsongen. Detta bidrar till att han inte får ut mer av sitt spel tyvärr.
Jag förstår mig inte riktigt på dessa skador. Det är inte allvarliga nog för att man ska göra något riktigt åt dem, men de är tillräckliga för att spelaren inte ska kunna ge allt.
Glenn är nyttig, men en hel Glenn är ju bra mycket nyttigare. Örebro står inte och faller med honom. Fixa skadan och ge mer tid till Danielsson och Fernström!
Är osäker på omfattningen av skadan. Eller snarare, jag är osäker på hur man fixar till den. Håller dock med till 100%. Bättre spela hela spelare.
Hur som helst ruggigt stabilt igår. ”Tråkiga Örebro har på 4 matcher efter uppehållet gjort 20 mål framåt och släppt in 11. 13-4 på dom 2 senaste. Måste vara bedrövligt att titta på;)
Igår tyckte jag fler än 1a kedjan klev fram. Starkt också när vi saknar Björninen, Seppälä och Nilsson att ändå se så starka ut.23/11/2024 kl. 14:34 #23102AndreasKeymasterAng. Glenn så hör jag att det finns en skada som stör. En fot som ska krångla. Han har stora problem men kan spela. Den har varit med hela säsongen. Detta bidrar till att han inte får ut mer av sitt spel tyvärr.
Jag förstår mig inte riktigt på dessa skador. Det är inte allvarliga nog för att man ska göra något riktigt åt dem, men de är tillräckliga för att spelaren inte ska kunna ge allt.
Glenn är nyttig, men en hel Glenn är ju bra mycket nyttigare. Örebro står inte och faller med honom. Fixa skadan och ge mer tid till Danielsson och Fernström!
22/11/2024 kl. 19:53 #23101KovacsDeltagarePB. Ang lönenivåerna. Glenn ligger på strax över 200, ca. Kom ju hem som poängspelare från en bra tid i Växjö. Mastomäki hör jag strax över 100. Backström ca 130. Det är vad jag hört. Men kolla med Madhawk. Han har ju koll i deras podd förra veckan;)
Ang. Glenn så hör jag att det finns en skada som stör. En fot som ska krångla. Han har stora problem men kan spela. Den har varit med hela säsongen. Detta bidrar till att han inte får ut mer av sitt spel tyvärr.
22/11/2024 kl. 17:32 #23100AndreasKeymasterJag tror Mastomäki är viktig på fler sätt än i spelet. Han bidrar med både erfarenhet och kultur runt laget och kommer efter den här säsongen ha gjort 4e mest matcher i laget i klubbens historia om han håller sig skadefri (12 matcher kvar till Wiklander). Han och Backström har en viktig roll där att fylla. Dock så ska det ju inte vara till vilket pris som helst. Men jag ser gärna Mastomäki som 4e center i 3-4 år till, minst!
Du verkar få som du vill 🙂
19/11/2024 kl. 13:29 #23091KovacsDeltagareJag tror Mastomäki är viktig på fler sätt än i spelet. Han bidrar med både erfarenhet och kultur runt laget och kommer efter den här säsongen ha gjort 4e mest matcher i laget i klubbens historia om han håller sig skadefri (12 matcher kvar till Wiklander). Han och Backström har en viktig roll där att fylla. Dock så ska det ju inte vara till vilket pris som helst. Men jag ser gärna Mastomäki som 4e center i 3-4 år till, minst!
19/11/2024 kl. 12:25 #23090CatskinnerDeltagareJag hörde att Löwdahl vill bygga laget med två topp formationer. Vi har en idag en sån kedja så det kommer krävas tre nya spelare (om Björninen lämnar). Tror då att vi måste leta pengar överallt då tror jag på ett byte Masto => Sjödin. Frigör pengar plus bygger för framtiden. Fast Mastomäki är ju en favorit även för mig
-
FörfattareInlägg