Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 13,134 totalt)
  • Författare
    PennyBridge78
    Deltagare

Jag gillar det jag ser av laget, ser väldigt spännande ut!

Om vi räknar in en spelare liknande Fredrik Karlström/Fredrik Olofsson som andre center och en ny back (typ Gabriel Carlsson), då ska inga fler spelare in.

MEN tänker nog att vi kanske gått lite fel i år just med antalet centrar, då vi inte kommer ha några rotationsmöjligheter på centerplats. Tycker vi chansar galet just där. Just centrar brukar ju vara riktigt krångligt att hitta under pågågende säsong.

Vi ”tvingas” sätta Milton som 3e center alternativt flytta upp Masto till en tredje (kan tycka att han mer av det som krävs där än Milton). MEN sen då, ifall det visar sig att Milton inte klarar detta, eller vid skada, vad gör vi då? Den ända vi kan plocka in där är väl Glenn? eller finns det någon annan som kan spela på den positionen? För visst satsade vi på att låna ut Svante, och han kanske inte riktigt är där än heller.

Hedlund
    Deltagare

Tack Andreas

Andreas
    Keymaster

Redline det senaste via Bunkersnacks sida. De andra avsnitten fungerar.

Verkar vara något strul hos Podomatic.

Testa denna länk:

Hedlund
    Deltagare

Redline det senaste via Bunkersnacks sida. De andra avsnitten fungerar.

Andreas
    Keymaster

Lyssnade på Wirström och Hellsing. Bra podd. Skönt att dom tonade ner Redlines ”analys” av juniorverksamheten. Sen finns sanning i det dom anser, redline, men ändå skön nyans i deras svar.

Inte många som blivit något av dom som lämnat oss!

Den kritiken har känts lite väl tuff i mitt tycke. Det de däremot grävt fram om Trängen ser jag som mycket allvarligare. Vad det blir av det reportaget återstår väl att se.

Andreas
    Keymaster

Är det fler än jag som har problem att spela upp senaste poddavsnittet?

Vilken av poddarna tänker du på? RedlineOnside och Nedsläpp Örebro har fungerat fint för mig.

Jag lyssnar via Spotify.

Hedlund
    Deltagare

Är det fler än jag som har problem att spela upp senaste poddavsnittet?

Kovacs
    Deltagare

Lyssnade på Wirström och Hellsing. Bra podd. Skönt att dom tonade ner Redlines ”analys” av juniorverksamheten. Sen finns sanning i det dom anser, redline, men ändå skön nyans i deras svar.

Inte många som blivit något av dom som lämnat oss!

Andreas
    Keymaster

En bra center och en bra back är det som ska in. Det är ändå en ganska tacksam situation för laget.

Kul med förlängningen på Arne också. Han och Liv kommer att vara en för jäkla vass duo framåt.

Kovacs
    Deltagare

Håller med dig där PB. Är även försiktigt optimistisk till värvningen av Ranta. Han har ändå levererat 56p. på 98 matcher i SHL i MODO.
    Tror vi kan vara några steg bättre än dem och är det något NE är vass på så är det ändå att få spelare att ta ansvaret i försvarsspel etc. Han och Puistola kan komplettera varandra fint är känslan. Krävs en skicklig 2vägs center emellan.

pb_90
    Deltagare

Känns som bra träff på både Turunen och Polin med tanke på vad han uträttade i slutet när han var med. Egentligen så jäkla snyggt att nypa Leppänen också, nu blir man lite straffad för att man såg något i honom tidigt..

Än så länge tycker jag Löwdahl har presterat bra.

Kovacs
    Deltagare

Tråkigt besked med Leppänen om än väntat. Nu får vi se vad Löwdahl kan trolla fram istället. Och frågan är om det stannar vid 1 back eller om han väljer att plocka in 2.

Kovacs
    Deltagare

Tänker också så.
    Karla – Kossila – Turunen
    Där är första.

Ranta – Ny – Puistola
    Tror ranta och Puistola med deras fart och Puistolas skill kan passa.

Fernström – Milton – Polin
    Kan bli en fin 3e. Ferna kan också gå högre upp. Tror det här är en vass 3e.

Wikman – Mastomäki – Glenn
    Given 4e från start.

Då har vi Steen utanför. Men han kommer få chanser. Och ofta går vi med 13. + Danielsson och Sjödin som jag fortfarande tror får lämna.

Känns oavsett som ett rejält mer spännande lag va?

Andreas
    Keymaster

Polin var för övrigt magisk härom kvällen. Stod för många finfina aktioner mot Djurgården!

Andreas
    Keymaster

Kan tänka mig han fungerar bra med Kossila och Karlkvist. Han spelar mycket på insidan som Löwdahl säger och det är något Örebro är lite svaga på, inte minst sen Emil lämnade.

Kovacs
    Deltagare

Teemu Turunen in alltså. Denna värvningen tror jag mycket på. Gjort massa mål i Liiga många år, men även levererat helt ok i KHL och NL.
    Perfekt för en andra kedja?

Orlok
    Deltagare

Egor Polin verkar inte få speltid ÖHT, skadad eller bänkad?

Det verkar (bara baserat på speltid och poängskörd, jag har inte sett honom spela) som att han efter en succehöst har haft en tung vår. Har han dragits med skada, något annat elelr bara dålig form? Utväxlingen verkar dock inte ha blivit som varken han själv eller Löwdahl hoppats och trott.
    Vi ska nog inte räkna med att han är redo att gå in i laget i september så frågan är om det blir tal om utlåning direkt?

pb_90
    Deltagare

Egor Polin verkar inte få speltid ÖHT, skadad eller bänkad?

Andreas
    Keymaster

Jag har själv gått på den niten rejält någon gång.

Det känns som en rätt ordentlig bugg som funnits ganska länge nu, men som de inte hittat någon lösning på.

PennyBridge78
    Deltagare

Haha tydligen kan man googla alla spelare i ligan + Örebro hockey så ser det ut som om spelaren tillhör oss. Suck. Sorry! Men Ludde var snabb att meddela hur det ligger till.

PennyBridge78
    Deltagare

Haha om nån tvivlat på att sampo skrivit på för Örebro…
    https://www.orebrohockey.se/athlete-profile/qcz-9JthCmmq0/

PennyBridge78
    Deltagare

Tycker det känns skumt att Löwdahl pratar om 1 center i NA…”– Vi blir av med två centrar i Leino och Hannes så det är klart att vi ska in med en center, inget snack om det. Gärna på en bra nivå givetvis. Sedan ska vi även addera ytterligare någon forward som ska spela högre upp i laget…”

vi har tappat 3 som kunnat spela i den postionen vid skador. Känns ifall vi bara tar in en center som om vi är oerhört låsta i våra roller. Ludde var ju den tredje (även om han inte spelade i den rollen).

Själv hade jag nog tyckt 2 centrar är ett minimum. Vill gärna se Milton i en fjärde som vinge och inte center, mellan Masto och Glenn. I en fjärdelina behövar han inte producera så mycket men hans styrkor kommer mer till sin rätt. Dock behöver Milton spela mer fysiskt, de gånger han gör detta blir hans spel så mycket bättre.

Fernström ser jag gärna i en första med Karla och Kossila. På det sättet ger man honom chansen att producera och samtidigt gör en andra kedja lite mer kraftfull med Sampo och Puistola tillsammans med en ny center.

Tredje kan vi ha Wikman och Noah.

Andreas
    Keymaster

Det låter som en riktig bra andra kedja. Men vem ska spela vinge bredvid Kossila och Karla? Fernström? Löwdahl sa väl i NA att han ser Oscarsson som center främst.

Lite rädd för att NE stoppar in Oscarsson där, men Fernström ska spela i en av två topplinor kan jag tycka.

Oscarsson ska väl centra en tredjelina egentligen och då får han Wikman och Polin eller Steen bredvid sig. Det finns ingen större kemi att tala om där idag, men det kanske kan komma?

Kovacs
    Deltagare

Blir spännande att följa den här Sillyn. Löwdahls första ”riktiga”.

För en gång skull känns det som att vi har rätt mycket pengar att korrigera truppen med på relativt få platser. Tror vi på 5-6 spelare in totalt? 1 center, 3 winge och 1-2 backar?

Sen vet man ju som vi tidigare nämnt inte heller om någon/ några lämnar. Liv och Orrsten vill man ju skicka på lån. Kan vara aktuellt även med Sjödin, Nilsson och Danielsson kanske?

Catskinner
    Deltagare

Det låter som en riktig bra andra kedja. Men vem ska spela vinge bredvid Kossila och Karla? Fernström? Löwdahl sa väl i NA att han ser Oscarsson som center främst.

Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 13,134 totalt)