Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Gjorde en snabb översyn av truppen i dagsläget med dom rykten som är etc. Tycker ändå vi har rätt bra balans redan nu i truppen och känner nog att vi kan räkna bort Boucher och Harper utifrån rykten etc.

Brome (Ny) – Stoa (Ny) – Ny
Här kommer det förstärkas. Tror man kommer vänta rätt så länge på besked från Brome ändå. Finns möjlighet att flytta upp Kovacs här om Brome får NHL kontrakt. Stoa får nog 1 år till om man inte hittar en svensk som man ”vet är bättre”. Tror ni man hugger på Berglund igen? Sen tror jag man vill ha in en ny 3e gubbe här. En högerskytt med lite Palushaj- egenskaper utan att för den delen ha hans personlighet i övrigt:)

Kovacs – Bagenda – Larsson
Här skriker det kemi, skill och power. En given formation att starta med. Tror Bagenda kan få det att släppa lite med poängskörden och Larsson och Kovacs känner varandra sen innan.

Salminen – Leino (Ny) – Rask
Givet att Leino är klar så hoppas och tror jag man kan testa en Soumi- line här. Tror det finns en uppsida vad gäller poängskörd hos Rask. Leino vet man ju inte riktigt vart man har men tycker det här ser ut som en spännande formation.

Rensfeldt – Mastomäki – Glenn
Här kan man välja vem som ska spela och inte. Kanske Rensfeldt får börja här och går det trögt för någon annan center i någon annan formation så spelas han in där. Självklart kan lika gärna Öberg gå in här ex.

Öberg
Lindholm

Näkyvä (Ny) – Rissanen
Näkyvä är det givna förstavalet att förlänga med. Vet att klubben följer hans rehab och har nära kontakt. I annat fall måste såklart han ersättas.
Salo – Jonte
Här tror jag vi har en rejäl uppsida. Tror Jonte mognat och tar rejäla kliv nästa säsong.

Backström – Irving
Pilö – Warg
Resterande 4 kan man laborera med lite beroende på motstånd etc. Hade gärna sett att man lyckats bryta med Irving och hitta en bättre ersättare. Tycker det fattas en del där.

Lassinanti, Enroth, Fursch
Arntzen

Här kommer den hetaste delen just nu. Vem står? Min magkänsla säger ändå att det slutar med Enrorh på 3 år. Men kan såklart ha fel.

Vad känner ni för det här? Kan vi vara något på spåret?