Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
BTW.. dags att utvärdera vår nya förstafemma?
Viksten – 23 matcher 6G-5A-11P
Wandell – 24 matcher 2G-4A-6P
MJ – 16 matcher 2G-4A-6PDet som sticker ut är naturligtvis Wandell.. han själv trodde väl att han skulle kunna göra typ 40p? När man ser honom på isen så ser han inte ens ut som någon som skulle kunna vara i närheten av det.. Visst, bra passningar på bladet jämt och tar kanske lite för mycket defensivt ansvar. Men han ser liksom inte ut som att han riktig vill göra poäng heller? Han ser rätt loj ut rent generellt. Han verkar tyvärr inte passa in alls med MJ och Viksten.
Är det Derek Ryan-förbannelsen som har ställt till det tror ni? Dom lyckades vinna mycket på spelvändningar den säsongen, och då ställde dom in sig på att det var det spelet som hela laget skulle spela. Jag menar.. Vi har många skridskoskickliga spelare som kan ställa om snabbt, men ingen förutom kanske Weinstock som kan hålla i och täcka puck i anfallszon. Vi får ALDRIG snurr i anfallszon för att vi bara har snabba spelare, kanske inte världens passningsskickligaste och inte heller tillräckligt stora för att kunna skydda puck. Och det blir jävligt jobbigt att hålla i ett sånt spel när man bara ska försvara sig för att sen sticka på kontring..
Det är ju tyvärr så också att vårt lag inte kan försvara sig när ingen vågar gå in på kropp. Om du tittar på vilka spelare vi gjorde oss av med inför förra säsongen så kan du ju kanske se att det var många grovjobbare som rök.
En spelare som Jared Aulin gav allt I varje byte även om det inte räckte till alla gånger så gav han verkligen allt och var alltid på jobbet.
I år är Anttila borta som också gav allt I varje byte och var duktig I det defensiva jobbet samt kunde hålla I pucken I anfall istället för att ständigt söka passningsalternativ.
Att stå och sträcka sig med klubban som en sopkvast håller inte för att vinna tillbaka puck och snabbt vända spelet.
Jag är inne på samma spår som igår. Jag tror vi har spelare som trivs för bra och som är för säkra på sin plats att de inte har mentaliteten att ge allt I varje byte.
Nånting inom mig hoppas att vi missar slutspel bara för att det ska vara en sån jäkla knäpp på näsan för styrelsen. Som det ser ut nu har vi inte en chans I bäst av tre I vilket fall och en direktplats med bäst av sju skulle bara vara olidligt.