Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

#3472
Orebro Center
Deltagare

Håller med om Wandell. Jag har iofs gillat honom från match 1 när andra kritiserade honom. Det kan inte vara en slump att 3-4 tränarkonstellationer gett honom mest speltid.

Även om jag också är jävig tycker jag ÖHK har missflyt i år med domarna.

Tycker ff inte att huvudtacklingen mot Squires var en slump utan kunde ha undvikits/mildrats.

Fattar inte hur domarna kunde missa utvisning för tacklingen mot Hellström heller. Det hade gett Örebro 5 minuter pp och kanske avgjort matchen.

Libor får avstängning för att domaren åker ut och blockerar hans anfall in i zonen, även om jag kan hålla med om att Libor i frustration knuffar till domaren extra. Å andra sidan var inte heller domarnas beteende i deras frustration vacker. Snarare oprofessionellt. Att det gav en avstängning var bara löjligt.

Wiklanders avstängning tycker jag också är mycket mycket tveksam. Ser kommentarer till Sannys artikel att folk tycker att Wiklander förtjänar avstängning för att det ”var fegt”, ”Kunde ha tagit pucken istället för att tackla” osv. Vad faan har det med avstängningen att göra? Har man inte rätt att proppa en puckförande spelare i hockey av moraliska skäl eller för att man kunde ha gjort något annat?

Felaktigt bortdömt målet igår. Att situationsrummet inte greppat att var händelse skall behandlas separat och inte vävas ihop drabbar naturligtvis Örebro

I övrigt:

Glad att Leksand förlorade

Ser med tillförsikt fram emot matchen mot HV då både Lucas och Libor är tillgängliga. Synd att Wiklander plockats bort då han känts som i bra form på sistonde.

Tycker att HV tappat lite form på slutet även om det är ett bra lag. Det tillsammans med Libor & Lucas ger mig lite förhoppning