Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Frågan är väl lite hur statusen på Gunnarsson är? Sjukt svårt att växla om till SHL efter att ha varit defensiv back i NHL tror jag. Och hur mycket ska man betala för en defensiv back även om denne har NHL-meriter?

Inte helt lätt ändå skulle jag vilja säga.

Men ta i beaktning att han är en Örebroson. Utöver hans meriter så är ju det en betydande faktor i att man bör plocka hem honom. Dels för att få en lokal förankring i laget men också för att han är meriterad givetvis.
Jag tror hans lokala knytning gör att man kanske får honom billigare än vad exempelvis ett annat lag i SHL hade fått. Såvida man lyckas hålla budget trots Enroth’s inträde (vilket jag tror att man gör) så kommer vi ha en ganska bra kassa nästa säsong. Tror det finns utrymme för en sådan värvning.

Jo jag vet.. Sedan så är det klart att han sitter på många kvalitéer som man inte tänker på eftersom han ändå klarat av att lira i NHL så pass länge. Men det skulle svida att lägga 200k/mån för en defensiv back tex…

Som Svensk medborgare så tjänar inte han jättemycket på att kräva så mycket i lön. Jag är helt övertygad om att han kan tänka sig att gå ner ganska rejält bara för att få spela i klubben sina sista år. Jag kanske är naiv som tror det men någonstans så känns det ju lite som att han vill ge tillbaka något med tanke på att han fått köra sin sommarträning här. Han har ju sagt utåt att han vill representera klubben i SHL och om jag inte minns fel så har han väl köpt något hus här i stan också?