Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Äsch JN27, det var inte så farligt ju! Det var ju önsketänkande för att hämnas att vi snodde Palushaj.
Däremot så undrar jag hur det är fatt när vissa där inne verkar tro att Spink-bröderna ska till dom?! Jag tror att Spink-brorsorna kommer att hamna i Österrike. Fick lite den känslan av Jens Gustafsson på twitter.
Sen tror jag att Brynäs kommer ha flertalet tuffa år framöver, det är nog den klubben som är mest på dekis i hela SHL. Finns liksom ingenting positivt att hämta från den klubben.
Haha nej jag tror du missförstod mig. Det jag menade med det är att det fortfarande finns folk som högaktar Brynäs som en storklubb som kan plocka vem dom vill. De använder ju ofta begreppet ”klubbar som Örebro” osv.
Jag tror Örebro är en betydligt mer intressant klubb än Brynäs för tillfället, utan att vi överbetalar spelare för att de ska komma hit, vilket alla verkar tro där inne.Troligen beror ovan på att de har lite smått panik själva.
Jag tycker det är skönt att folk som håller på Örebro börjat få en smått nykter syn på saker och ting. Med undantag för Skägget då.
Jag delar din analys. Om två spelare får exakt samma villkor och får välja mellan Örebro eller Brynäs så kan jag i dagsläget se att det väger över åt Örebros fördel. Tidigare har jag också trott att man måste betala mycket mer pengar än andra klubbar men där har det nog blivit skillnad nu. Klubben har en framåtanda medans Brynäs har kört konstgjord andning i fler år nu, och det höll nästan på att gå tack vara Bulan.
Och hur mycket mer tror ni att vi betalade Palushaj egentligen? Jag tror inte att NJ bjöd över Bengtzen med speciellt mycket.