Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det är ju iofs inte helt sant. Ottawa har uttalat att de gärna vill behålla honom men inget är klart innan mitten på Juni, därmed så finns ju möjligheten fram tills dess.
Vad gäller siffrorna så ser det absolut bra ut men han har inte bevisat sig i SHL. Jag trodde att Örebro skulle gå hårt på meriter från Sverige och än så är det ingen panik att få in en målvakt.
Detta känns panik, trots bra siffror så känns det exakt som för två år sen när Eero plockades in.
Självklart hade magkänslan varit bättre om man hade haft stenkoll på vem målvakten är osv. Och jag håller absolut med om att det hade varit ett gedigen plus att ha haft någon SHL-säsong under bältet. Men det är ju heller inte en garanti för att det kommer att gå bra nu? Jag tänker på tex Svedberg i Timrå.
Sen är jag väl inte heller helt övertygad om att det är lätt för målvakten att styra och ställa med backarna om engelskan är lite knackig. Så hoppas att det är välscoutat där.
På hans 204 matcher i KHL så har han snittat GA 2,1 och 92,5%. Det är riktigt bra siffror, men jag är som sagt mest orolig över samspel m.m. när man inte snackar samma språk.
Och vad det kommer till Högberg så kan väl inte NJ vänta in i det absolut sista? Tänk om marknaden är heeeelt tom när Högberg väljer att signa med Ottawa igen? Frågan är om inte Furch kanske kostar lite mindre än många andra och om detta i så fall lämnar en öppning för att värva en vassare andrakeeper? NJ kanske drar ut på värvningen av den andra målvakten tills dess att Högberg vet om han får fortsätta i NHL/AHL?
-
Det här svaret redigerades för 6 år sedan av
pb_90.