Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Fler än jag som är lite halvt tveksamma till Salminen ändå? I någon mån känns han ju som en ”ersättare” till Palushaj och där hade man kanske förväntat sig något ännu flashigare. Känns väl inte heller som att det är en jättebillig spetsvärvning heller?

Positivt:
Producerat bra i Liiga jämt, klart bäst i det sämsta laget i fjol.
Riktigt bra leverans på KHL-nivå.
Bättre corsi än laget 49,4 jämfört med lagets 44,0.

Negativt:
Inte alls samma poängleverans efter att han bytte klubb i fjol.
Det är ändå Liiga vi snackar om, vissa spelare har grymt svårt att omsätta poängleverans i Liiga till dito i SHL. Det är absolut ingen självklarhet att det ena ger det andra.
Tappat i produktion utanför Liiga senaste säsongerna? Jag vill också minnas att han var superhypad när han kom till Växjö men inte direkt levde upp till det. Kan dock inte minnas att någon såg honom som en flopp i varje fall.

Jag hoppas verkligen att detta kan vara något av ett fynd med kanske en 33-37 poäng. Men luktar det inte lite 25-poängare ändå?

Sen som vanligt så beror ju allt på vad som kommer ytterligare. NJ var kanske tvungen att tänka om med tanke på Abols sena uttåg.

Jag är inte ett dugg tveksam. Iallafall inte mer tveksam än till någon annan värvning. Det är liksom aldrig garanti på vad man får. Lite som jag skrev på twitter.

Men kollar man rent krasst vad han har producerat genom åren totalt sett så är det verkligen en bra spelare vi får in.
Sen återstår det att se om Jörgen kan omvandla det till något positivt.