Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Försöka locka över Teodors Blugers?
https://www.eliteprospects.com/player/108347/teodors-blugers
Abols kanske kan lägga in ett gott ord? B-)
Lite udda det där med nyemissionen förresten? Just det där att dom inte har en riktig plan känns lite olustigt… Nu är väl det inte mer seriöst än att dom vill ha upp det på agendan ifall det skulle bli aktuellt. Skulle självklart vara välkommet med mer cash in till klubben hur som helst.
Jag tror att det finns en anledning till varför han är så övertydlig i artikeln. Han säger ju att det handlar om att de vill ha ett mandat ifall det skulle bli aktuellt, och faktum är nog att de vill få in ordentligt med pengar för att säkerställa ett bra resultat i framtiden. De vill nog verkligen se till att klubben börjar om på rätt sida strecket så att man kan få ett ordentligt avslut på det som varit.
Jag tror med andra ord att det är helt okomplicerat. De vill, som du säger, ha det uppe på agendan och finns det en möjlighet att få in lite extra pengar nu när man ändå fått hyfsad ordning på ekonomin så är ju det bara en bonus för klubben. Han säger ju att det delvis har att göra med att de vill söka investerare.
Det finns nog ingen anledning att känna olust.
Du hann före mig. Jag tror som dig att det handlar om att kunna skaffa sig medel om en satsning kräver det. Det kommer också högst troligen att röra sig om en riktad emission. Ingen vild spridning av ägare.