Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det är väl bara att hoppas på att Leksands målvaktspar havererar.
Att Ahnelöv är så pass överskattad som jag ändå tycker att han är.
Att Johan Fransson har tappat farten och inte alls klarar av att bli en toppback i SHL.
Att Spencer Abbot fortsatt tycker om chips och är lat som vissa Mora- och Frölunda-supportrar har gett skenet av tidigare.
Att Wännström och Ritolas skadehistorik har pajat för mycket för dom.
Att Zackrisson (om han nu är klar) har tappat för mycket under åren.
Dock känns Zackrisson och Abbot som säkra poänggörare… det är något sådant jag hade hoppats mer på till vårat lag som känns mer chansartat på spetsspelarna ändå.
Jag tycker att vi har ett bra lag som absolut kan överraska. Men jag tycker ändå att man kanske borde tänja ut budgetten lite för att matcha ligans utveckling. Med tanke på de pengar som kommer in enbart via tv-intäkter så borde vi åtminstone kunna ha råd med en riktigt bra förstakedja och en stabil andrakedja trots att vi inte är den rikaste klubben i serien.
MJ gav ju riktigt bra svar på hur läget ser ut så jag förstår ju situationen. Och det kan som sagt hända mycket på kort tid nu så man ska inte ropa hej än.
Men jag kan ju tycka att det ser jäkligt märkligt ut när ett lag från HA kommer upp och mer eller mindre springer om oss trots att de gjorde ett kraftigt minusresultat.
Lite måste man ju våga investera också.