Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Lyssnat och håller med i stora drag. Det svåra är att hitta vilka man ska sparka och ersätta med frivilliga eller timanställda.
Att juniorerna kostar orimligt mycket tycker jag stämmer, men även där måste man fråga sig hur man ska kunna spara.
I dagsläget lyckas Örebro locka till sig bra namn från andra klubbar. Gör man det om man sparkar folk?Örebros hela organisation är dyr som den är, men det är inte bara att kapa och inte tro att det kommer leda till en svagare organisation och sämre resultat i stunden. MJ kapade redan rätt mycket när han tog över, men jag undrar om det runnit iväg lite igen?
Örebro har väldigt många anställda som dessutom verkar ha heltidsanställning. Det rimmar ju lite illa med en klubb/företag som är av säsongstyp. Det mest kritiska arbetet pågår ju som mest under 9-10 månader av året.
Jag kan ju givetvis förstå att det inte bara är att klippa massa avtal. Där kommer ju facket ha en hel del att säga till om. Däremot så lät det ju som, när de hade intervjun med MJ, att de tittar på dessa bitar. Det gäller ju bara att se över så att alla är med på det tåget då. Annars kommer det ta tid är jag rädd.
Vad gäller junisverksamheten så håller jag med fullt ut. Den satsningen bör de kunna halvera och säkra upp ett antal miljoner till A-laget varje säsong. Det borde åtminstone räcka för att täcka upp några löner eller något nyförvärv inför varje säsong, av högre dignitet så att säga.
Där lät det ändå som att MJ också ifrågasatte hur man hade tänkt.
Dock är han ju delvis med på det tåget som VD så det är ju lite vad det är.