Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
PJ: Okej det låter iofs rimligt i och med att Ebert säkert tipsat tidigt.
Jag håller med catskinner i analysen.
Furch ser riktigt bra ut.
Bra forecheck i större delen av matchen, Brynäsbackarna kändes verkligen inte vassa och alerta.
Rask är otroligt rapp och jobbig att möta. Det är ju han som forecheckar tillbaka pucken på fjärde målet. Bagenda och Lindholm känns perfekta där Lindholm lite smyger bakom Bagenda, men han har några riktigt bra kämparinsatser bara. Hoppas han orkar hålla upp intensiteten framöver också.
Weinstock kändes riktigt rapp och alert. Han har verkligen en blick för passningarna. Mastomäki missade väl två guldlägen rätt så brutalt.. Friläget var svagt och den gången han stod sopren framför mål så träffade han ju inte ens mål väl? Glenn känns som att han har tagit kliv framåt något vad det gäller tempot.
Boucher gör en liiite mer osynlig match än tidigare kanske där han kom in lite i det som han var inne i förra året. Dvs han hann inte med riktigt i sitt eget tempo. Men å andra sidan får han en guldchans och sätter den klockrent. Andraass också va på Bagendas? Men den går väl mer under turkategorin.
Förstakedjan har intentioner, Bromé var väl den som stack ut lite ändå. Salminen hade något riktigt bra läge där han valde att skjuta istället för att spela till en sopren Bromé. Det klickar väl inte helt än, men förstakedjans kanske bästa insats hittills ändå?
Irving är ett poängmonster men kladdar och chansar otroligt mycket i egen zon.. Det kan nog bli både hurrarop och hjärtat i halsgropen där flera gånger i höst.
Övriga försvarsspelet känns inte jättevasst, det är ofta krångligt och inte speciellt vassa passningar ut ur zon. Skickligheten för att lösa situationer på små ytor finns inte riktigt tycker jag.. Det är mer ett pass och sedan ut ur zon annars blir det skitsvårt.
Backström ser ut att ha tagit steg tillbaka… Blir överglänst av Barklund stundtals tycker jag.